ویژگی های کارت عروسی

کارت عروسی

ویژگی های کارت عروسی

ویژگی های کارت عروسی چیست؟ سوالی که اغلب عروس و دامادها قبل از خرید به دنبال پاسخ آن هستند.
همه می دانیم که  کارت دعوت از اصولی ترین  نکات اخلاقی برای مراسم ها و جشن ها است. همچنین ابزاری برای اطلاع رسانی در مورد نوع مراسم و کسانی که شما را دعوت میکنند همچنین تاریخ ومکان مراسم است .

از جمله مراسم هایی که باید از کارت دعوت در آن استفاده شود ، جشن ازدواج است . در مراسم ازدواج به مهمانها کارت دعوت داده میشود تا اطلاعات اساسی و مهم را با احترام دریافت کنند به طور مثال در صورتی که مراسم عقد و عروسی در یک روز برگزار شود محل برگزاری جشن که می تواند یک تالار ساده و یا یک باغ تالار زیبا و باشکوه  باشد ساعت و حتی فصل آنرا مطلع شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب لباس عروس را نیز دنبال نمائید

کارت عروسی شامل چه نکاتی میشود ؟

در ادامه مقاله ویژگی های کارت عروسی قابل ذکر است، اگر به کارتهای عروسی دوستان و آشنایان که قبل از شما مراسم خود را برگزار کرده اند، نگاهی بیندازید . خواهید دید که هر کارت دعوت عروسی شامل بخش های مختلفی است که این بخش های مختلف هرچند در تمامی کارت ها یکسان هستند مثل نام عروس و داماد، نام میزبان، محل مراسم و زمان مراسم.  ولی نوشتن متن های هر کدام از این بخش ها با یکدیگر متفاوت است و به نوعی بستگی به نوع سلیقه و ذوق عروس و داماد دارد

ویژگیهای کارت عروسی

شروع کارت

متن آغازین کارت همیشه با نام خداوند بزرگ آغار میشود تا نشان دهنده این باشد که شما زندگی و شروع کارهای خود را به رسم عقاید دینی و آیین های ما با نام خدا شروع کرده اید ولی این شروع میتواند متن های مختلفی را شامل شود ، این متن میتواند به نام خدا ، به نام آفریده های خوبی ها ، به نام یکتای مهربان و … باشد . نگران نباشید چیزی را برای شروع انتخاب کنید که به شما حس خوبی بدهد و مطمئن باشید که انتخاب درستی را خواهید داشت

نام و نام خانوادگی عروس و داماد

یکی دیگر از  نکاتی که در مقاله ویژگی های کارت عروسی قابل ذکر است نوشت نام و نام خانوادگی عروس خانم و آقا داماد است . هر چند که ممکن است بگویید نوشتن این نام ها چه فایده دارد همه مهمانها به نوعی عروس و داماد را میشناسند و میدانند نام آنها چیست ؟ باید بگوییم این نام ها به دو علت نوشته میشود ، علت اول آنکه نوشتن این نام نشان دهنده این است که این کارت مربوط به جشن عروسی کدام عروس و داماد است و علت دوم اینکه ممکن است برخی از خانواده ها و یا دوستان و آشنایان شما را برای اولین بار در این مراسم ببینند و فامیل شما را ندانند . نوشتن نام ها به این دسته از مهمانها کمک خواهد کرد که شما را بشناسند .

 

پیشنهاد می کنیم مقاله آداب و رفتار عروس و داماد در جشن را نیز دنبال نمائید.

متن دعوت کارت عروسی


این بخش جزو بخش هایی است که عروس خانمها و آقا دامادها در انتخاب آن حساسیت زیادی را به خرج میدهند . متن های کارت عروسی بسیار زیاد است . هنگام مراجعه به فروشگاه هایی که کارت عروسی و نمونه های آن را دارند و در هنگام انتخاب برای اینکه بتوانید گزینه های خود را راحت تر انتخاب کنید به شما نمونه متن های آماده ای را ارائه میدهند که میتوانید از میان آنها گزینه و موردی را که دوست دارید و به نظر شما برای کارت دعوت عروسی شما مناسب است انتخاب کنید . هر چند برخی از عروس خانم ها و آقا دامادها دوست دارند متنی خاص داشته باشند و خودشان در نوشتن این متن سلیقه به خرج داده و متن اناخابی را برای چاپ میدهند .

به سایز و فونت نوشته ها دقت کنید

اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید که کارت عروسی چه ویژگی هایی دارد ؟ به سایز و فونت نوشته ها در کارت دقت کنید این یک مورد ساده و در عین حال مهم است . حتما در کارت های عروسی به فونت و سایز نوشته ها دقت کنید . کارتهای عروسی دارای فونت ها و ابعاد و اشکال مختلفی در نوع نوشتار هستند . پس اولین نکته ای که باید در آن توجه نشان دهید این است که نوشته های بگونه ای باشد که برای هم خوانا باشد . از نوشتن متن کارت با رنگهای غیر اصولی خودداری کنید یعنی هرگز روی کارتی با رنگ روشن از رنگ روشن و یا در کارتی با رنگ تیره از متنی با رنگ تیره استفاده نکنید این باعث میشود متن و سلیقه شما در انتخاب متن در میان رنگهای غیر اصولی و یا نوع فونت های غیر خوانا و عجیب گم شود و کسی که کارت را مبیند حوصله ای برای خواندن متنی که آن همه در انتخاب آن زحمت کشیده اید و و وقت گذاشته اید به خرج ندهد و حتی کارت را به دور بیندازد .

پس بهتر است هنگام انتخاب فونت متن های روی کارت عروسی ، برای همه نوشته‌های از یک فونت خاص و خوانا استفاده کنید. فراموش نکنید که به کار بردن فونت‌های مختلف، یا برجسته کردن و کج کردن برخی از حروف یا نوشته‌ها، کارت دعوت را شلوغ می‌کند و نوعی بی نظمی را به ذهن بیننده القا خواهد کرد هرچند که همین نکته در مورد آدرس و زمان عروسی صدق نمی‌کند و اتفاقا بهتر است که فونت این جزئیات، با فونت باقی نوشته‌ها متفاوت باشد تا این تفاوت باعث ماندگاری موضع در ذهن مخاطب گردد

رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید

انتخاب رنگ و طرح در کارت دعوت عروسی کاملا اختیاری است و اجباری در آن نیست . یعنی مجبور نیستید که حتما از رنگهای روشنی مثل کرم ، شیری و یا سفید در انتخاب خود استفاده کنید . بهتر است رنک کارت عروسی شما به نوعی با تم برگزاری مراسم شما یکی باشد . میتوانید از رنگهای شاد مثل سبز ، زعفرانی ، صورتی ، طلایی ، بنفش و …. برای کارت عروسی خود استفاده کنید و نکته گفته شده در بالا را هم در نوع رنگ انتخابی در نوشته رعایت کنید و خواهید دید که کارتی زیبا و جذاب را دارید 

 

پیشنهاد می کنیم مقاله مراسم عروسی را نیز دنبال نمائید.

در انتخاب کارت به نوع مراسم خود هم دقت کیند

در انتخاب کارت به نوع مراسم خود هم دقت کیند

شاید کمی تعجب کرده باشید که منظور ما از این نکته چیست ؟ ما در ادامه ، مقاله ویژگی های کارت عروسی می خواهیم بیان کنیم که ممکن است شما مراسمی ساده یا باشکوه داشت باشید ویا ممکن است مراسم شما مدرن و یا کلاسیک باشد وحتی ممکن است مراسم شما دوستانه و خودمانی باشد و یا حتی ممکن است مراسم شما روستیگ یا یک مهمانی در خانه باشد . در همه این موارد شما باید بدانید که متناسب با نوع مراسم خود باید کارت دعوت را نیز انتخاب کنید . مثلا یه کارت فانتزی با متنی خودمانی و دوستانه برای مراسمی که بصورت کلاسیک و یا مدرن برگزار میشود گزینه مناسبی نخواهد بود . پس این نکته کلیدی و طلایی را حتما در انتخاب نوع کارت و متن نوشته شده در آن مورد توجه قرار دهید .

آیا جنس کارت مهم است ؟

در صورتی که کارت انتخابی شما به نوعی کاغذی باشد این مورد اهمیت خود را نمایان میکند . چرا که برخی از کارت های عروسی چوبی و یا به نوعی فانتزی هستند و جنس و کیفیت کاغذ در آن ها اهمیتی ندارد ولی در مورد کارتهای دعوتی که کاغذی هستند حتما باید به جنس و نوع کاغذ به کار برده شده در آن دقت داشت . انتخاب کاغد مرغوب و باکیفیت هرچند باعث افزایش هزینه های کارت دعوت شما میشود ولی در ماندگاری و جلوه کارت شما تاثیر بسیار زیادی دارد . در صورتی که کاغذ کارت شما کیفیت مناسبی نداشته باشد ممکن است جوهر در آن پخش شده و زیبایی نداشته باشد . پس حتما به جنس کارت خود دقت لازم را داشته باشید .

خودتان دست به کار شوید

اینکه حتما مجبور باشید کارت دعوت عروسی را از فروشگاه های این کارت خریداری کنید ، فکری اشتباه است . باید به شما بگویم که اگر طراح خوبی هستید و یا حتی اگر دوست دارید کارتی خلاقانه و جذاب داشته باشید میتوانید در درست کرده این کارتها ایده های جذابی را عملی کنید ، میتوانید از چوب و یا جعبه و … با کمی گل های خشک یا مرواید و … در کنار هم یک کارت زیبا را ایجاد کند . میتوانید با کمی گشت و گذار در اینرتنت و یا در فروشگاه ها میتوانید ایده های جالبی را پیدا کنید و خود نیز ایده های جدید را داشته باشید و انجام دهید . شک نکنید که کارتی زیبا و ماندگار ار خواهید داشت

پیشنهاد می کنیم مقاله گل آرایی ماشین عروس را از دست ندهید

مدل کارت عروسی نشانه شخصیت شماست

کارت عروسی نشانه ایده و شخصیت شماست

بهتر است این نکته را هم بعنوان یک نکته طلایی در ذهن داشته باشید ، نوع کارت انتخابی و متنی که در این کارت به عنوان مینوسید همگی نشانه ای از سلیقه ، اعتقادات و شخصیت شما است . متنی را انتخاب کنید که بعدا از نوع انتخاب پشیمان نشوید . فراموش نکنید که این کارت علاوه بر دوستان و آشنایان شما به دست آن دسته مهمانهایی که شما و خصوصیات اخلاقی شما را نمیشناسند نیز میرسد و با آن به نوعی با خلق و خوی شما آشنا میشوند پس اگر خیلی دوست دارید متن و کارت شما فانتری باشد دو مدل کارت انتخاب کنید و آنها را با توجه به مهمانی که دعوت میکنید ارسال کنید .

مدعوین را چگونه دعوت کنید

در نوشتن نام مهمانهای خود دقت لازم را داشته باشید . مهمانها را حتما با عناوینی مثل جناب آقای … و بانو ، یا جناب آقای … به همراه خانواده و … استفاده کنید . از نوشتن متن های خودمانی و ساده برای آن دسته از مهمانهایی که نمیشناسید و یا میدانید که ممکن است ناراحت شوند استفاده نکنید . میتوانید در صورتی که مهمان شما دارای عنوانی است از آن برای کارت دعوت استفاده کنید مثل آقای دکتر … و یا سرکار خانم مهندس … . این نوع نوشتن ها به شما کمک میکند تا به مهمانهای خود احترام و محبت را منتقل کنید 

 

باغ تالار دشت شقایق

باغ تالار دشت شقایق در کنار شماست

ما در باغ تالار دشت شقایق با تجربه ای بیش از چهار دهه در ارائه انواع خدمات پذیرایی و برگزاری انواع جشن و گردهمایی ها و داشتن کادری دلسوز و متخصص در این زمنیه آمادگی داریم تا به شما مشاوره لازم را بدهیم . ما به شما کمک خواهیم کرد تا انتخابی درست و کامل داشته باشید و شکوه و زیبایی مراسم خود را همیشه به خاطر داشته باشید و از آن لذت ببرید .

امتیاز
بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید