آداب و رفتار عروس و داماد در جشن

رفتار مودبانه عروس و داماد در جشن

آداب و رفتار عروس و داماد در جشن

آداب رفتار عروس و داماد در جشن ، در روز عروسی بسیار مهم است . یکی از مواردی که برای عروس خانم ها و آقا دامادها مهم است این است که بدانند در شب عروسی آنها جلوی دیدگان مهمانها هستند و این مهمانها از طرف دو خانواده و دوستان و آشنایان دور و نزدیک هستند . ممکن است برخی از این مهمانها شما را تا روز عروسی ندیده باشند و در مورد خصوصیات رفتاری و اخلاقی شما آگاهی نداشته باشند . پس به همان اندازه که باشکوه برگزار شدن مراسم خود دقت میکنید باید به نحوه برخورد و رفتار خود در این شب نیز اهمیت بدهید .

شاید خواندن این مطلب برای شما تازگی داشته باشد ولی بسیاری از زوجین بعد از مراسم خود از بخش یا بخش هایی دچار ناراحتی شده اند و در صورتی که از قبل به این موارد فکر میکردند یا برنامه ریزی درستی برای آن میداشتند ، میتوانست زیبایی و شکوه آن شب را برای آنها چند برابر نمیاد .

جشن عروسی فقط مختص شما نیست !

از اصول  رفتار مودبانه عروس و داماد درجشن عروسی این است که باید بدانید مراسم عروسی فقط مختص عروس و داماد نیست بلکه جشنی است که در آن باید هم به عروس و داماد و هم خانواده ها و هم میهمانان خوش بگذرد و فضایی راحت و مناسب برایشان فراهم شود.شاید برای شما کمی عجیب و یا حتی ساده باشد ولی همین جمله ساده و رعایت نکات مربوط به آن را برخی از زوجین رعایت نمیکنند . مسلما قبل از عروسی مشغله شما بسیار زیاد است و زمان برای شما به سرعت میگذرد و یا حتی زمان کافی برای انجام تمامی کارهای خود نداشته باشید . با تمام این مواردی که گفته شد  حتما به خاطر داشته باشید که یک روز قبل از مراسم عروسی خود بطور کامل استراحت کنید تا در مراسمتان با قیافه کلافه و خسته با میهمانانتان روبرو نشوید.

حتما مراقب خورد و خوراک و تغذیه خود باشید تا خدای نکرده در روز مراسمتان مریض نشوید ، ممکن است استرس شب قبل از عروسی و نگرانی های مربوط به آن باعث پرخوی های عصبی شود ، سعی کنید محیط و شرایط فکری را برای خود آرام کنید تا در روز عروسی به بهترین شکل خود ظاهر شوید . در این شكي نيست كه عروس و داماد مي خواهند همه چيز عالي و بي نقص باشد، اما لازمه اين كار این است که قبل از هر چیزی خودشان سرحال و سالم باشند.

پیشنهاد می کنیم مقاله مراسم عروسی را نیز دنبال کنید

نحوه برخورد با مهمانها

نحوه برخورد با مهمانها

از مهمترین آداب رفتار عروس و داماد در جشن این است که درک کنند همه ی مهمانها  به خاطر دیدن شما در مراسم عرووسیتان شرکت کرده اند پس حتما با همگی با صمیمیت هرچه تما متر رفتار کنید ، تا جایی که زمان به شما اجازه میدهد با آنها گرم برخورد نموده و لبخند بزنید و حداقل احوالپرسی کوتاهی داشته باشید . سعی کنید در تمام طول مکالمه به چشمان مهمان مورد نظر نگاه کنید و تا صجبت شما با ایشان به اتمام نرسیده چشمان خود را از ایشان برندارید . مکالمه خود را با تشکری ساده مثل این که ممنون هستید که در جشن شما حضور پیدا کرده اند به اتمام برسانید . میتوانید با برخی از مهمانها دست دهید و دست آنها را به گرمی فشار دهید و با همان جمله که از حضور آنها در جشن خود ممنون هستید احوالپرسی و خوش آمدگویی خود را داشته باشید و شک نکنید که این گرمی برخورد شما تا سالهای بعد و در ذهن همه مهمانها باقی خواهد ماند و آنها از برخورد شما همیشه به نیکی یاد خواهند کرد و شروع همین برخورد میتواند به ادامه داشتن مراسم و گرم شدن مراسم شما کمک بسزایی را خواهد داشت .

همچنین می توانید مقاله جشنهای ایرانی را نیز دنبال کرده و اطلاعات خوبی را در این رابطه کسب نمایید

شما زیبا هستید

شما زیبا هستید و در آن روز بیشتر از قبل خواهید درخشید . شاید ندانید ولی یکی از نگرانی های عروس خانم برای روز عروسی زیبا نشدن است . قطعا شما برای انتخاب آرایشگر خود وقت بسیار گذاشته اید و نمونه کارهای قبلی وی را دیده اید و کسی را انتخاب کرده اید که کارهایش نزدیکترین شباهت را به سلیقه شما دراد . پس به آرایشگر خود اعتماد کنید .

یکی از نکاتی که شاید بهتر است باور کنید این است که درصورتی که خسته نباشید و شب قبل استراحت کافی داشته باشید زیبایی شما چندین برابر خواهد شد و نکته مهم تر اینکه باید به این موضوع ایمان داشته باشید که شما زیبا هستید و قطعا در لباس زیبایی که انتخاب کرده اید خواهید درخشید . پس با انرژی مثبت و افکار مثبت وارد سالن آرایش شوید و قطعا زیباتر بیرون خواهید آمد.

نحوه به دست گرفتن دسته گل را یاد بگیریدرد کنید.

نحوه گرفتن دست گل عروس

اگر می خواهید آداب رفتار عروس و داماد در جشن را رعایت کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که نحوه دست گرفتن انواع دست گل با یکدیگر و نحوه قرارگیری شما در کنار همسرتان با توجه به دسته گل شما متفاوت است . پس حتما بعد از انتخاب دسته گلی که دوست دارید و آن را برای مراسم ازدواج خود مناسب دید حتما از نحوه به دست گرفتن آن را هم تمرین کنید ، بعنوان مثال:

1- دسته گل آبشاری :

اگر انتخاب شما دسته آبشاری مییباشد بهتر است دستتان را در دست همسرتان حلقه کنید و دسته گل زیبای خودرا با دو دست و در مرکز بدنتان نگه دارید. برای ورود باشکوه تر و زیباتر بهتر است مسیر را با قدم های آرام و لبخند متین طی کنید . حتما توجه داشت هباشید در طی مسیر به مهمانها لبخند گرم بزنید و با آرامی و تبسم به آنها خوش آمدگویی داشته باشید .

2- دسته گلهای کوچک :

اگر دسته گل انتخابی شما کوچک  و از نوع دسته گلهای ساده است حتما یک دست خود را حلقه در دست همسرتان کرده و دسته گلتان را در دست دیگر که تا پهلو و خمیده به موازات شانه تان بالا گرفته اید،نگه دارید. در اینجا هم لبحند را فراموش نکنید و قدم های خود را برای زیباتر شدن ورود با قدم های همسر خود هماهنگ کنید . نگران این هماهنگی نباشید بعد از چند قدم اول این قدم ها باهم یکی خواهند شد و لازم نیست به قدم های خود تمرکز داشته باشید .

3- حلقه یا دستبند گل :

در صورتی که از حلقه های گل استفاده میکنید ، بخترین گزینه برای قرار گرفتن در کنار همسرتان این است که یک دست بازوی و یا دست همسرتان را بگیرید و با دستبند گل یا حلقه گل خود ، گوشه ای از لباس عروستان را بگیرید. معمولا این روش از گرفتن دسته گل و قدم برداشتن برای عروس خانم هایی مناسب است که لباسشان را پفدار و دنباله دار انتخاب کرده اند. اما اگر لباس انتخابی شما برای عروسی ساده و بدون پف است، می توانید دو دست خود را به بازوی همسرتان حلقه بزنید به صورتی که حلقه یا دستبند گل در دست شما در کنار بازوی همسرتان قرار بگیرد.

4- دسته گل های فانتزی :

انتخاب دسته گلهای فانتری برای عروس دامادهایی مناسب است که شخصیتی شوخ طبع و با هیجان دارند و دعلاقه منداند جشنی دوستدانه را داشته باشند . برای چنین عروس دامادهایی پیشنهاد میکنم سته گلتان را فانتزی و کوچک انتخاب کنید تا دست و پا گیر نباشد و برای لحظه ورودتان موزیکی کاملا شاد و پر هیجان را آماده کرده تا تمام حس نشاط و هیجان از طریق موزیک به شما و مهمان ها انتقال پیدا کند.

پیشنهاد می کنیم همچنین  مقاله عروسی به سبک روستیک را دنبال کرده و ایده های آن را ازدست ندهید

خیلی ها منتظر دیدن جهاز شما هستند

دیدن جهاز عروس و داماد

شاید باور نکنید یا شاید میزان اهمیت آن را بطور دقیق ندانید ولی خیلی ها منتظر دیدن جهاز خریداری شده شما هستند . از فامیل های خودتان گرفته تا آشنایان داماد، همه منتظر دیدن خانه شما هستند و روزهای قبل از عروسی، به شما برای دیدن چیدمان خانه تان اصرار می کنند. بعضی های شان می خواهند در کابینت ها را باز کنند و بعضی ها دوست دارند سر از کمد لباس های تان دربیاورند. برخی عروس ها هم می خواهند نتیجه زحمات خانواده شان را در این روزهای گرانی با اشتیاق به نمایش بگذارند و برخی دیگر اما موضوع را شخصی تلقی می کنند و میلی به اجرای این رسم قدیمی ندارند. اگر شما از دسته دوم هستید باید بدانید در این مورد چگونه با خانواده برخورد داشته باشید که خدای نکرده باعث دلخوری مهمانهای شما نشود.

با مهمانهایی که میخواهند جهاز را ببینند چگونه برخورد کنیم ؟

اگر میخواهید از شب عروسی خود و اصرار مهمانها به دیدن جهاز خود خاطره ای خوب برای خود به جای بگذارید ، به شما پیشنهاد می کنیم در نخستین قدم، حساسیت خود را کم کنید. از یاد نبرید در شرایط زمانی ویژه ای قرار دارید. شاید نتوانید همه چیز را مدیریت کنید و با آسان گذشتن از برخی موارد، آرامش خود را در روزهای قبل از عروسی بیشتر کنید. اما اگر این موضوع جزء خط قرمزهای شماست و حاضر نیستید کسی را به طرف کمدهای تان راه دهید، تنها یک راه پیش رو دارید؛ برخورد قاطعانه!

اگر میخواهید آداب و رفتار عروس و داماد در جشن را کامل به جا بیاورید مراقب باشید که کلام شما پرخاشگرانه و توهین آمیز نباشد و با آرامش به دیگران توضیح دهید که میلی به این کار ندارید و بعد از سر و سامان گرفتن در خانه تان، از تک تک آنها برای دور هم بودن دعوت خواهید کرد. ولی پیشنهاد میکنم اجازه دهید برای اولین و آخرین بار حس کنجکاوری خانواده برطرف شود و کمی در میان خریدها و چیدمان منزل شما سرک بکشند تا از دلخوری های ممکن کم شود .

پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب باغ تالار مناسب را از دست ندهید

همه چیز عالی برگزار خواهد شد

یکی دیگر از آداب ورفتار عروس و داماد در روز جشن مثبت اندیشی است.این جمله را بارها و بارها برای خود تکرار کنید که مراسم ازدواج شما به بهترین شکل و باشکوه ترین حالت ممکن برگزار خواهد شد . دلیل آن هم ساده است ، شما مدت هاست که برای درست برگزار شدن مراسم عروسی نقشه کشیده اید.

هرچند که هر روزی که به روز جشن و مراسم ازدواج خود نزدیک تر می شوید، ترس از اتفاق های ناخوانده اضطراب تان را بیشتر می کند. خود را سرزنش نکنیدو این نگرانی ها را تا جایی که میتوانید جایگزین آرامش کنید . کمی نگرانی ، جزء جدا نشدنی این روزهاست این یک واقعیت است و ریلکسترین عروس و دامادهایی که میبینید هم مضطرب و نگران هستند. میدانم که شما منتظر برگزار شدن یکی از مهم ترین مراسمهای زندگی تان هستید و طبیعی است که اشتیاق تان گاهی با دلشوره همراه شود. اما باید مراقب باشید که گرفتار  خطاهای شناختی نشوید. یکی از رایج ترین این خطاها در نوعروس ها، ذهن خوانی است.

خطای شناختی چه معنایی دارد و چگونه از آن بپرهیزید؟

خطای شناختی چه معنایی دارد و چگونه از آن بپرهیزید؟

یعنی دائم به این فکر کنید که دیگران درمورد شما و مراسم تان چه فکری می کنند. از طرف دیگر، اگر فردی کمالگرا باشید، می خواهید مراسم به بهترین شکل اجرا شود و هر ایراد ساده ای شما را به شدت مضطرب می کند. بپذیرید و باور کنید همه چیز خوب پیش خواهد رفت و برای اطمینان بیشتر، برخی از کارها را به افراد باتجربه و کسانی که موقعیت مشابهی را تجربه کرده اند، بسپارید. همه هندوانه ها را با یک دست برندارید، چراکه خستگی و ترس از ناتوانی، شما را نگران تر خواهد کرد. به خودتان بگویید که امشب، با وجود تمام کاستی هایی که ممکن است داشته باشد، زیباترین شب زندگی من خواهد بود و با وجود هر اتفاقی لبخند از لبانم محو نخواهد شد. این نکته است که ما در باغ تالار دشت شقایق آن را به همه عروس خانم ها و آقا دامادهای خود میگوییم و برگ برنده به کسی تعلق خواهد گرفت که به ما و تجربه چندین ساله ما در برگزاری مراسم اعتماد کنند .

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین باغ تالارهای چیتگر را نیز دنبال کنید

ما در باغ تالار دشت شقایق در کنار شما هستیم

این نکته را فراموش نکنید که ماندگاری در ذهن مهمانان فقط با پوشیدن بهترین لباس و داشتن بهترین آرایش و استفاده از زیباترین اکسسوری ها نیست بلکه اخلاقی خوب با روحیه ای شاد و انتقال انرژی مثبت و شادی و نشاط از سمت عروس و داماد به مهمانان است که باعث می شود خاطره ای خوب و به یاد ماندنی ساخته شود.

قطعا مواردی که باعث استرس و نگرانی های شما میشوند قابل درک است ولی ما در باغ تالار دشت شقایق میتوانیم بخش بزرگ ، حساس و مهم این دغدغه ها که همان برگزاری مراسم در یک محیط زیبا و باشکوه و همچنین داشتن میز شامی با کیفیت و با چیدمان زیبا و در نهایت کادری قوی و صبور را برای شما برآورده کنیم . ما با سابقه بیش از 4 دهه خود در برگزاری مراسم ها و جشن ها میتوانیم مشاورانی امین و دلسوز برای شما باشیم تا شما مراسمی باشکوه ، زیبا و خاطره انگیز را داشته باشید .

 

 

امتیاز
بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید