حلقه ازدواج را چگونه انتخاب کنیم ؟

حلقه ازدواج و ویژگی های آن

حلقه ازدواج را چگونه انتخاب کنیم ؟

حلقه ازدواج را چگونه انتخاب کنیم ؟ در گذشته های دور و زمانی که هنوز حلقه های فلزی وجود نداشت ، زوج های جوان هنگام مراسم ازدواج با استفاده از حلقه هایی از گل که بین خود رد و بدل میکردند این تعهد را نشان میدهند ، با گذشت زمان و کشف شدن فلز ، این حلقه های گل جای خود را به حلقه های فلزی دادند و زوج ها از آن استفاده کردند و بعد از آن و با کشف فلز گران بهای طلا ، این فلز در حلقه های ازدواج مورد استفاده قرار گرفتند و از آن پس بود در این حلقه ها از سنگ ها گران بهایی چون الماس استفاده شد .

شما همچنین می توانید مقاله عروسی به سبک روستیک را دنبال نمائید

حلقه با انگشتر چه تفاوتی دارد ؟

تفاوت حلقه با انگشتر

برای شروع اینکه بدانیم حلقه ازدواج را چگونه انتخاب کنیم؟ بهتر است بدانید که حلقه و انگشتر با هم چه تفاوتهایی دارد. حلقه و انگشتر دارای تفاوت هایی هستند که دانستن آنها به شما این کمک را خواهد کرد به درستی انتخاب داشته باشید . انگشترها نسبت به حلقه ها بزرگ تر و پرنگین تر هستند برخلاف حلقه ها که معمولا بدون نگین ، یا کم نگین و حتی ظریف هستند . البته حلقه های نامزدی دارای یک نگین درشت و سنگین است . در هر صورت استفاده از نگین در حلقه های ازدواج وجود دارد

آیا حلقه ها باید ست باشند ؟

اولین چیزی که ذهن هر زوج جوانی را در رابطه با حلقه ازدواج را چگونه انتخاب کنیم ؟ درگیر میکند این است که آیا مجبور هستیم آن را ست و هماهنگ با یکدیگر انتخاب کنیم ؟ در جواب این سوال باید بگویم هیچ اجباری وجود ندارد و این نوع انتخاب به سلیقه و عقیده شما در مورد حلقه ازدواج بستگی دارد . پس خودتان را نگران نکنید اگر دوست ندارید که حلقه ها شبیه به هم باشد ، مشکلی نیست . کافی است حلقه ای را انتخاب کنید که آن را دوست دارید . فراموش نکنید که انتخاب این حلقه در کنار اینکه باید به زیبایی آن دقت داشته باشید باید انتخابی باشد که آن را دوست داشته باشید و بدانید که همیشه در کنار شما باقی خواهد ماند . 

جنس حلقه ازدواج چگونه باید باشد ؟

جنس حلقه ازدواج و انواع آن

اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید که حلقه ازدواج را چگونه انتخاب کنیم ؟ باید در ابتدا جنسهای آن را نیز بشناسید. در رابطه با جنس حلقه ازدواج باید بدانید که معمولا از فلزهای قیمتی برای خرید حلقه استفاده میشود : بیایید در مورد جنس حلقه ها بیشتر بررسی کنیم

1- طلای زرد

طلای زرد اولین و قدیمی ترین انتخاب در میان فلزهای قیمتی است . اگر جزو عروس و دامادهای سنتی هستید و انتخاب های سنتی را دوست دارید انتخاب فلز حلقه ازدواج به رنگ طلایی بهترین گزینه است . معمولا رینگ های ساده و طلایی رنگ جزو محبوب ترین گزینه ها برای این رنگ از فلز است .

2- طلای سفید

طلای سفید در حال حاضر بیشترین استفاده و علاقه مندی را در بین عموم زوج های جوان دارد و استفاده از آن در انواع طرح های بکار رفته بیشتر است به همین دلیل شما میتوانید انتخاب های زیادی داشته باشید .

3- پلاتین یا پلاتینیوم

پلاتین جزو دسته فلزهای سفید رنگ و گران بهاست که قبلا در میان آقایان بعلت عدم علاقه آنها به استفاده از فلز طلا مورد استفاده قرار میگرفته است ولی در حال حاضر در میان بانوان نیز مورد توجه قرار گرفت است . ایت فلز از طلا نایاب تر بوده و همچنین قیمت بیشتری نیز دارد و در عین حال نسبت به انواع طلا مقاومت بیشتری نیز دارد به همین علت نگران خط و خشی روی آن نباشید و از آن با خیال راحت استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین باغ تالارها در چیتگر را نیز دنبال نمائید.

چند نوع حلقه وجود دارد ؟

حلقه های ازدواج دارای سبک های مشخصی هستند و میتوان هر کدام را در دسته ای جداگانه تقسیم بندی کرد . در انتخاب حلقه ازدواج فراموش نکنید که همیشه قیمت مطرح نیست و طرح از اهمیت بیشتری برخوردار است . بنابراین همیشه هر گرانی نشانه ارزشمند بودن نیست و طرح مهمترین علت زیبایی و خاص بودن است .ما به شما نشان خواهیم داد که هر کدام از انواع حلقه برای شما مناسب است تا بتوانید حلقه ای را که دوست دارید خریداری کنید .

طراحی سلطنتی

حلقه ازدواج سلطنتی

طراحی سنتی

حلقه ازدواج طرح سنتی

انتخاب های سنتی مخصوص افرادی است که در زندگی روزمره و روابط اجتماعی خود از اصول و چارچوب های خاص خود پیروی میکنند. چنین افرادی معمولا ریسک پذیر نیستند و علاقه مند به این هستند که چیزهایی را بخرند که هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه به روز هستند . اگر نیت خرید این سبک از حلقه ازدواج را دارید بهتر است حتما بار دیگر به شخصیت و روحیات خود توجه کنید و شک نکنید درخشندگی و زیبایی این نوع از حلقه های میتواند برای شما همیشگی باشد .

پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب باغ تالار مناسب را از دست ندهید

طراحی طبیعی و نچرال

طراحی طبیعی و نچرال

بیاید کمی در مورد روحیات افرادی که علاقه مند به انتخاب حلقه ازدواج طبیعی و نچرال هستند بپردازیم . افرادی که چنین روحیاتی دارند ، افرادی ساده پسند و آزاد هستند ، این افراد همه چیز را در سادگی و معجزه جاودانگی آن میدانند . اگر دوست دارید که حلقه ازدواج انتخابی شما ساده باشد بهتر است حتما این گزینه را انتخاب کنید .حتی میتوانید روی حلقه ازدواج خود اسم و یا تاریخ ازدواج و یا تاریخ درخواست ازدواج و آشنایی خود را در آن حک کنید .

طراحی مد روز

حلقه ازرواج با سنگهای رنگی

بیایید در مورد افرادی با هم صحبت کنیم که شخصیتی جسور دارند و بطور کلی خاص پسند هستند ، این افراد دوست دارند در حلقه های ازدواج خود از سنگهای رنگی استفاده کنند و بطور کل تمامی اصول ها را زیر پا گذاشته و از عادت ها و رسوم فراتر رفته و آنگونه که دوست دارند انتخاب داشته باشند .به همین منظور است که به اینگونه طراحی ها علاقه مند هستند .

همچنین می توانید مقاله بهترین باغ تالارها در تهران کدام هستند؟ را نیز دنبال نمائید

به نگین های حلقه خود دقت کنید

به نگین های حلقه ازدواج خود توجه کنید

استفاده از نگین در حلقه های ازدواج بسیار پرکاربرد است . استفاده از سنگهای قیمتی همچون الماس میتواند گزینه مناسبی برای حلقه ازدواج باشد . البته این نکته را فراموش نکنید استفاده از نگین و سنگهای قیمتی هرچند باعث زیبایی و پرزرق و برق بودن حلقه ی ازدواج شما باشد ، ولی نگهداری از آن بسیار ضروری است . حتما در حلقه انتخابی خود توجه داشته باشید که قابی محکم را برای نگه داشتن نگین های حلقه انتخاب کرده اید تا این سنگهای قیمتی را در جای خود محکم نگه دارد چرا که ممکن است در صورتی که قاب درست انتخاب نکرده باشید باعث افتادن و گم شدن نگین های آن باشد .

همچنین می توانید مقاله انتخاب لباس عروس را از دست ندهید

این نکات را همیشه به خاطر داشته باشید

نکاتی در رابطه با حلقه ازدواج

در صورتی که حلقه را سفارشی و از روی مدلی که دوست دارید انتخاب کرده اید حتما زمان را در نظر بگیرید ، پس برای ساخت آن زمان را از دست ندهید و آن را به ماه های آخر که حجم کاری و استرس قبل ازدواج بالاست ، منتقل نکنید

در مورد رنگ حلقه که سفید یا زرد باشد حتما سلیقه همسر خود را در نظر داشته باشید. در انتخاب جنس نیز همین نکته را در نظر داشته باشید که آیا همسر شما دوست دارد از طلا استفاده کند و یا پلاتین ، رعایت این نکات لازم و ضروری است .

در مورد بودجه ای که میخواهید برای خرید حلقه کنار بگذارید حتما با همسر خود مشورت کنید تا بتوانید بودجه ای مناسب و معقول را برای خرید حلقه ازدواج کنار بگذارید . این بودجه نباید از حدود 3 درصد کل هزینه های ازدواج بیشتر باشد . شما باید هزینه ها را به درستی تقسیم بندی کنید .

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که نباید انتخابی احساسی و سطحی داشته باشید ، این انتخاب قرار است تا مدتهای طولانی و تمامی طول عمر شما نشانه ای از شخصیت و سلیقه شما باشد ، پس انتخاب درستی داشته باشید .

تیم دلسوز و با تجربه باغ تالار دشت شقایق با تجربه ای بیش از 40 سال همیشه در کنار شماست تا شما را در انتخاب بهترین ها یاری کند و بتوانید به درستی برای هر کدام یک از بخش های مراسم ازدواج خود بهترین انتخاب ها را داشته باشید .

امتیاز
بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید