کیک عروسی چه ویژگی هایی دارد ؟

کیک عروسی چه ویژگی هایی دارد

کیک عروسی چه ویژگی هایی دارد ؟

برگزاری مراسم ازدواج برای زوج های جوان دارای نکات ریز و مهمی است که رعایت کردن هر کدام از آنها میتواند به ایده آل برگزار شدن مراسم، کمک بسیار زیادی کند. بنابراین باید بدانید در کنار اهمیت در انتخاب باغ تالار مناسب برای برگزاری مراسم ازدواج ، انتخاب مدل لباس عروس یا داماد و حتی لباس مناسب برای ساقدوش های خود ، در کنار انتخاب یک حلقه زیبا و خاطره انگیز ، کیک عروسی هم جزو نکاتی است که باید در آن دقت لازم را داشته باشید . کیک عروسی نکاتی ریز و مهم دارد که ما به شما آنها را خواهیم گفت تا بتوانید انتخاب خود را در جهت درستی قرار داده و به درستی تصمیم بگیرید

نکات طلایی در انتخاب کیک عروسی چیست ؟

نکاتی طلایی در انتخاب کیک عروسی

شاید در نگاه اول انتخاب کیک عروسی کار ساده ای به نظر برسد ، کافی است به یک شیرینی فروشی بروید و از روی آلبوم یک کیک را انتخاب کنید و تمام !!! اگر در مورد انتخاب کیک اینگونه فکر میکنید باید به شما بگویم که سخت در اشتباه هستید و با این کار اجازه میدهید که یکی از گزینه های اصلی و زیباییکه نشان دهنده سلیقه و توجه شما ست به راحتی از میان برود . با ما در باغ تالار دشت شقایق همراه باشید تا از تجربیات 4 دهه ای خود به شما بگوییم که یک انتخاب مناسب برای کیک عروسی چیست ؟

پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب لباس عروسی رانیز دنبال نمائید

زمان انتخاب کیک

زمان انتخاب کیک

نکته طلایی در تمامی انتخاب ها و برنامه ریزی های مراسم ازدواج شما و همسرتان که باید آن را بعنوان اولین گزینه توجه داشته باشید زمان است . باید بدانید چه زمانی برای انتخاب و سفارش کیک عروسی اقدام کنید ، درصورتی که انتخاب کیک قبل از انتخاب باغ تالار باشد ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید ، ممکن است نحوه قرارگیری کیک مناسب با جایگاه طراحی شده در باغ تالار نباشد و حتی انتخاب زودهنگام آن باعث شود دغدغه و نگرانی شما شود .

پیشنهاد می کنیم مقاله عروسی به سبک روستیک را از دست ندهید

اندازه کیک

اندازه کیک

شاید به این نکته توجه نداشته باشید ولی اندازه مناسب برای کیک عروسی جزو مهمترین نکات است که باید به آن توجه داشته باشید. شما حتما باید قبل از انتخاب به فضای قرارگیری کیک در باغ تالار خود توجه داشته باشید . باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که به تعداد مهمانها توجه داشته باشید بعنوان مثال برای جشن عروسی با حضور 100 مهمان یک کیک سه طبقه مناسب است ، و برای مهمانی با حضور 200 نفر نیز کیکی در حدود 5 طبقه مناسب است . البته در صورتی که مهمانهای شما بیشتر از این تعداد بود باید به این تعداد طبقات وزن بیشتر کیک را نیز اضافه کنید . پس حتما در انتخاب کیک خود به فضا و همچنین تعداد مهمانهای خود توجه داشته باشید .

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین باغ تالارهای تهران را از دست ندهید

طراحی کیک

شاید یکی از مهمترین موضوعات در انتخاب کیک عروسی طراحی و شکل ظاهری کیک عروسی می باشد . این یک واقعیت است که عروس و دامادهای با سلیقه همیشه خواستار وجود یک کیک با ظاهری زیبا و چشم نواز هستند . شما باید طراحی مناسب برای کیک خود را به قناد بدهد تا بتواند آن را تهیه کند . هرچند که پیشنهاد میکنم برای انتخاب صحیح کیک کافی است نمونه کارهای کیک عروسی تهیه شده توسط قناد را ببینید و مطمئن شوید که توانایی درست کردن نمونه دلخواه شما را دارد .

همچنین می توانید مقاله انتخاب کارت عروسی را نیز دنبال نمائید

مهمانها را فراموش نکنید

شاید آوردن این موضوع در میان نکات پر اهیمت در انتخاب کیک برای شما کمی عجیب باشد . ما با تجربه چندین ساله خود در باغ تالار دشت شقایق و برگزاری مراسم های عروسی و نامزدی و برخورد با مهمانهای عروس خانمها و آقا دامادها این نکته را به شما یادآور میشویم که طعم کیک عروسی و میزان کیکی که به هر مهمان میرسد هم با اهمیت است . فراموش نکنید که اگر کیک بیش از اندازه شیرین باشد یا خامه زیادی در آن بکار رفته در آن زیاد باشد و یا حتی اگر میوه های مورد استفاده در آن سیاه شده باشد و حتی در مواردی خشک بودن کیک باعث میشود که مزه و طعم کیک را تحت تاثیر گذاشته و برای مهمانهای شما مطلوب نباشد و این برای مراسمی که شما در آن هزینه بسیار کرده اید نکته خوبی نیست .

گل روی کیک

گاهای روی کیک عروسی

در صورتی که در نمونه کیک عروسی انتخابی شما از گل طبیعی استفاده شده است ، باید بدانید این انتخاب مشکلی ندارند ، هرچند برخی از قنادی ها استفاده از گل طبیعی بر روی کیک های عروسی را کار غیربهداشتی میدانند و ممکن است با شما در استفاده از آن مخالفت کنند . البته این نکته هم قابل ذکر است که برخی از قنادها دارای توانایی درست کردن گلهای زیبا با استفاده از خمیر فوندانت هستند . در صورتی که نمیخواهید از گل های طبیعی و یا درست شده توسط خمیر بر روی کیک خود استفاده کنید ، میتوانید از گلهای مصنوعی استفاده کنید . این گلها در عین زیبایی میتوانند خیال شما و قنادتان را در زمینه بهداشتی بودن آن راحت کند و به کیک شما زیبایی دو چندانی ببخشد . پس فراموش نکنید اگر در نمونه انتخابی شما گل وجود دارد باید حتما برای تهیه و انتخاب گل مطابق با سلیقه و رنگ مورد نظر خود وقت بگذارید . پس این زمان را به زمانهایی که باید برای هر کدام از موضوعات مراسم خود وقت بگذارید اضافه کنید تا دچار کمبود وقت نشوید .

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین باغ تالارهای چیتگر را از دست ندهید

قبلا کیک را تست کنید

از قبل کیک را تست کنید

شاید این جمله برای شما کمی عجیب باشد ! شاید با خود بپرسید چگونه میتوانم کیک خود را از قبل امتحان کنم و در مورد طعم و مزه آن نظر بدهم . این کار سختی نیست کافی است از قنادی خود بخواهید بعنوان نمونه برای شما کیک در ابعادی کوچک با هم طعم تهیه کند . با این کار شما میتوانید با هنر دست قناد خود به خوبی آشنا شوید و بدانید چه انتظاری باید از توانایی وی در تهیه و پخت کیک عروسی خود داشته باشید . هرچند این مورد برای انتخاب در مواردی است که شما از قبل در مورد آن شیرینی پزی و قنادی اطلاعات کافی ندارید . نگران نباشید تست یک کیک میتواند خیال شما از کیک عروسی راحت کند و شما با خیال آسوده به سیر برنامه ریزی های مربوط به مراسم ازدواج خود بپردازید .

قیمت کیک

این یک واقعیت است که اگر به دنبال یک کیک خوشمزه با طراحی زیبا و چشمنواز هستید باید به هزینه های آن نیز توجه داشته باشید ، قبل از اقدام به سفارش کیک عروسی خود ، حتما در زمینه هزینه ها تحقیقات لازم را داشته باشید . باید بتوانید هزینه های مراسم رو به درستی و عاقلانه تقسیم بندی کنید . پس حتما در این زمنیه با دقت و هوشمندی عمل کنید .

پیشنهاد می کنیم مقاله مراسم عروسی را دنبال نمائید.

حمل و نقل کیک

حمل و نقل کیک عروسی

اگر از تجربیات کارکنان قنادی بپرسید برای شما موارد بسیاری را تعریف خواهند کرد که کیک دچار آسیب شده است ، اما این آسیب دیدن کیک هیچ ربطی به قنادی و یا اشتباه کارکنان قنادی ندارد ، آنان یک کیک زیبا و خوشمزه را مطابق با سلیقه عروس خانم و آقای داماد تهیه میکنند ولی در ارسال است که بعلت عدم آگاهی رانندگان آژانس یا پیک های موتوری و … کیک آسیب می بیند ، علت آن هم مشخص شد آنان تجربه کافی در مورد نحوه جابجایی کیک ها ندارند و این عدم تجربه باعث خراب شدن کیک عروسی میشود . گاهی این وظیفه را به یکی از اعضای خانواده میسپارند و این باعث بروز مشکلاتی در حمل و نقل میشود به همین دلیل است که پیشنهاد میکنیم حتما در حمل نقل کیک عروسی به خصوص کیک های عروسی که دارای طراحی های خاصی هستند این وظیفه را بعهده پیک خود قنادی بگذارید . آنان در حمل و نقل و نحوه صحیح انتقال کیک های عروسی تخصص خوبی دارند .

پیشنهاد می کنیم مقاله آداب و رفتار عروس و داماد در روز جشن را نیز از دست ندهید

ماندگاری کیک

فراموش نکنید که ممکن است شما نخواهید همه کیک عروسی را در همان روز مراسم و در باغ تالار خود برای مهمانهای خود سرو کنید و آن ار برای مراسم روز بعد در نظر گرفته باشید ، به همین دلیل است که باید به مواد اولیه آن توجه کنید ، به همین دلیل است که کیفیت و درجه یک بودن و تازه بودن مواد به کار رفته در پخت کیک میتواند باز خشکی و حتی کپک زدگی زودتر از موعد کیک جلوگیری میکند . البته این دلیل هم میتواند بخشی از دلیلی باشد که به شما گفتیم قبلا حتما توانایی قناد انتخاب شده توسط خود و توانایی قنادی را در ارائه کیکی تازه و خوشمزه حتما امتحان کنید .

شما همچنین می توانید مقاله حلقه ازدواج را چگونه انتخاب کنیم را نیز دنبال نمائید

زمان برش کیک

زمان برش کیک

این نکته را باید به تجربه و تخصص باغ تالار خود بگذارید ، در یک باغ تالار در صورتی که دارای کادری با تجربه و توانمند باشد حتما به شما این نکته را گوشزد، خواهند کرد پیشنهاد می کنیم  در این امر با آنان هماهنگ باشید ، به این علت که اگر قرار است در ابتدای مجلس این کارو انجام دهید باید از همان ابتدای حضور شما در سالن، این کیک عروسی در جایگاه خودش قرار گیرد ولی اگر قرار است این برش کیک در وسط مراسم و یا حتی ساعات پایانی مراسم شما باشد حتما باید تمیهدات لازم برای نگهداری آن به صورتی که آب نشده و یا مشکلی برای آن ایجاد نشود توسط باغ تالار در نظر گرفته شود . این هم علتی است که همیشه تاکید میکنم در انتخاب باغ تالار دقت لازم را داشته باشید ، داشتن امکانات کافی و توانمندی در ارائه خدمات همگی از نکاتی هستند که باید از توانمدی باغ تالار اطمینان داشته باشید .

امتیاز
بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید