انتخاب لباس عروس

انتخاب لباس عروس یا همراه

انتخاب لباس عروس

انتخاب لباس عروس بخش لذت بخش و یا شاید اینگونه بگویم، مهمترین قسمتی است که همیشه ذهن تمامی عروس خانمهای عزیز را به خود معطوف میکند ، یک لباس عروسی زیبا و باشکوه است . لباسی که هم تناسب مناسبی با قد و سایز بدن داشته باشد و هم در مجلس بدرخشد . انتخاب لباس عروس جزو نکاتی است که باید به موارد مختلی در انتحاب آن توجه داشت تا بتوان گزینه مناسب را داشت . با ما در باغ تالار دشت شقایق همراه باشید تا نکاتی مهم و مفید که میتواند به شما در این انتخاب کمک کند را بگوییم .

برای انتخاب لباس زمان لازم دارید ؟

زمان از جمله نکاتی است که برای انتخاب یک لباس عروس مناسب لازم است . شاید با خود بگویید این مورد چگونه میتواند به من در انتخاب یک لباس مناسب کمک کند . ما به شما خواهیم گفت . ممکن است شما همیشه در ذهن خود لباسی را مناسب خود برای مراسم ازدواج خود بدانید ، در حالی که اگر زمان بگذارید و در مزون های لباس عروس بگردید قطعا مدل ها و دوخت های مختلفی را خواهید دید که ممکن است فکر کرده باشید برای شما مناسب نیست ولی وقتی آنها را از نزدیک ببینید ممکن است نظر شما را عوض کند . حالا فرض کنید در این میان فاصله شما تا عروسی کم باشد و شما لباس دیگری برخلاف ذهنیات خود را ببینید قطعا این میتواند برای شما احساس دودلی و ناراحتی ایجاد کند . احساس اینکه ممکن است لباس و مدل های دیگری هم باشد که شما آنها را ندیده اید . پس اینجاست که اهمیت زمان به میان می آید و اینکه بهرت است برای دیدن مدلهای دیگر لباس وقت بگذارید . مطمئن باشید در این صورت یکی از زیباترین انتخاب ها را خواهید داشت

پیشنهاد می کنیم مقاله مراسم عروسی را نیز دنبال نمائید

همراه مناسبی برای انتخاب لباس داشته باشید

انتخاب لباس عروس

این هم یکی از نکات مهم و کلیدی است . برای انتخاب لباس عروس کسی را به همراه خود ببرید که مطمئن هستید به سلایق و ایده های شما اشراف کامل دارد و همچنین سلیقه و نظر وی برای شما مهم و اطمینان بخش باشد و خیالتان راحت باشد در انتخاب لباس میتوانید روی نظر و کمک وی حساب کنید . برخی از عروس خانمها در موقع انتخاب لباس عروس با تعداد زیادی همراه برای انتخاب لیاس می آیند . این تعداد زیاد یعنی کثرت سلایق و حالا در کنار این کثرت سلایق ، رودربایستی را نیز اضافه کنید . ممکن است باعث شود شما بتواند به درستی منظور خود را انتقال دهید و حتی به احترام حرف اطرافیانی که وقت گذاشته و با شما برای انتخاب لباس آمده اند مخالفت کنید و این بهترین و مهم ترین انتخاب برای شما دلسرد کننده و غیر جذاب بیاید و در نهایت نتوانید لباسی را که به سلیقه شما نزدیک و دوست دارید بخرید را انتخاب کنید . پس با کمال احترام از اطرافیان عذر خواهی کنید و با تعداد کمی همراه برای انتخاب لباس بروید و خواهید دید که انتخاب مناسب را خواهید داشت .

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین باغ تالارها در تهران نیز دنبال نمائید

بهتر است اندام خود را بشناسید

شناخت از اندام خود قبل از انتخاب لباس عروس

هر لباسی برای هر نوع فرم بدن و اندامی مناسب نیست . ممکن است یک لباس برای اندامی زیبا و برازنده باشد برای اندامی هرچند، لاغر نا زیبا باشد و حتی لباسی که برای یک اندام کوتاه باشکوه است برای اندامی کشیده مناسب نباشد.
پس حتما اندام خود را بشناسید و در موقع انتخاب لباس عروس با خیاط یا مزون دار مشورت کنید و از او بخواهید لباسی را به شما پیشنهاد دهد که مناسب برای اندام شما باشد . اما ممکن است سوال کنید برای هر اندامی چه لباسی مناسب است ، متخصصین ما در باغ تالار دشت شقایق با تجربه چندین دهه ای خود به شما را با انواع اندام ها بیشتر آشنا می نمایند :

اندام ساعت شنی

لباس عروس با مدل ماهی

منظور از اندام شنی ، اندامی است که عرض شانه ها ، دور سینه و دور باشن عروس خانم دارای سایز مشابهی است و اندازه دور کمر نسبت به اندازه دور باسن کمتر است . اگر دارای چنین اندامی هستید ما به شما پیشنهاد میدهیم که در انتخاب لباس عروس خود از مدل ماهی استفاده کنید . این مدل اندام شما را زیباتر نشان میدهد و میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد . انتخاب یقه لباس و اینکه لباس دارای آستین باشد و یا پشت لباس باز یا بسته باشد را میتوانید متناسب با سلیقه خود انتخاب  کنید ، حتی میتوانید برای لباس خود کمی دنباله هم در نظر بگیرد تا شکوه لباس شما را بیشتر کند

اندام گلابی شکل

لباس عروس با یقه دکلته

اگر به شکل گلابی فکر کنید و آن را تصور کنید قطعا چگونگی نوع این مدل اندام را میشناسید . اندام گلابی شکل در افرادی دیده میشود که دارای شانه و سینه باریک تری نسبت به پایین تنه خود دارند . در این افراد باسن نسبت به بالا تنه پهن تر است . بهریتن گزینه انتخابی برای بانوانی که چنین اندامی دارند انتخاب لباس عروسی  با یقه دکلته است .  در این حالت توجه و دید به سمت شانه هاست و بالاتنه کشیده تر دیده میشود و چاقی پایین تنه از دید دور میشود . بنابراین اگر جزوآن دسته از عروس خانمهایی هستید که اندامی گلابی شکل دارید حتما از لباسی استفاده کنید که یقه آن دکلته باشد . میتوانید برای جذاب تر شدت لباس روی یقه این دکلته کار کنید و بخواهید از سنگ دوزی یا مروارید دوزی در آن استفاده شود تا زیبایی و خیره کنندگی لباس را بیشتر کند.

اندام سیبی شکل

لباس عروسی طرح یقه هفتی

اندام سیب شکل معمولا در افرادی دیده میشود که نیم تنه پرتری دارند ، کمر کوتاه است و در عین حال باسن آنها لاغر است . در این حالت اصطلاحا میگویند که این اندام سیبی است . اما  انتخاب لباس عروس  که برای این افراد مناسب است لباسی است که یقه هفت شکل داشته باشد و برخلاف اندام گلابی اصلا روی یقه از سنگ دوزی و کار شدگی خودداری کنند . بهتر است دامنی را انتخاب کنید که ساده و بلند باشد و برای اینکه بلندتر دیده شوید بهتر است از یک کمربند پهن استفاده کنید تا لباس شما باشکوه و زیبا باشد .

اندام هویجی

لباس عروس طرح پرنسسی

خوب در آموزش نوع اندام ها میوه ها خیلی خوب به ما کمک کردند ، پس بیایید با اندام هویجی شکل آشنا شویم . در این نوع از اندام شانه ها پهن تر از پایین تنه است . البته به این نوع اندام مثلث وارونه هم گفته میشود . برای این نوع از اندام بهترین گزینه برای انتخاب لباس عروس همان دامن پفی و یا دامن پرنسسی است . البته انتخاب این نوع دامن همراه با یک سری نکات ریز همراه است . وقتی لباس شما پرنسسی است باید توجه داشته باشید که از تاج کوتاه و همچنین تور کوتاه استفاده شود . همین نکات ریز میتواند به لباس شما و از آن مهم تر به زیبایی شما در این شب مهم جلوه ای چندین برابر بدهد

اندام مستطیلی

لباس عروس طرح A-LINEA-LINE

اگر شانه، کمر و باسن شما به یک اندازه است، شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بدنشان فرم مستطیلی شکل دارد. برای این منظور شما باید لباسی انتخاب کنید که روی منحنی های اندام شما تاکید کند. لباس عروس مدل A-LINE گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.
این مدل لباس در قسمت بالا تنه چسبان است و از کمر به پایین و در قسمت دامن به تدریج حالت فون پیدا می کند. از آنجا که این مدل در قسمت کمر باریک می شود، بر منحنی های اندام تان تاکید می کند و شما را خوش اندام تر نشان می دهد. در استفاده از این لباس میتواند از تزییات و جزییات استفاده کنید تا زیبایی آن را بیشتر از قبل کند .

پیشنهاد می کنیم مقاله عروسی به سبک روستیک را هم دنبال نمائید

در کنار توجه به نوع و فرم بدن لازم است به قد هم توجه کنید و با توجه به این دو مورد لباس خود را به درستی انتخاب کنید :

1- افراد بلند قد :

اگر جزو آن دسته از عروس خانمهایی هستید که قدی بلندی دارید بهرت است بدانید در انتخاب لباس عروس آزاد هستید و اکثر مدلهای لباس عروسی برای شما مناسب است ، البته لباس مدل ماهی ممکن است در میان ایر لباس های عروسی برای شما جذاب تر و اندام کشیده شما را زیباتر جلوه دهد و برای شما مناسب و ایده آل باشد

2- اندام ریزنقش :

اگر اندامی ریز نقش دارید دارید بهتر است لباس های ساده را انتخاب کنید . لباس های پر از چین میتواند اندام شما را درشت تر نشان دهد . اینگونه لباس های برای افرادی که ریز نقش هستند اصلا مناسب نیست و نباید جزو انتخاب لباس عروس خانم ها باشد . لباسی را انتخاب کنید که شما را باریک تر نشان دهد .

3- لباس عروس برای کوتاه قدها

اگر قدی کوتاه دارید و میخواهید اندامتان کشیده تر دیده شود بهتر است از لباس هایی استفاده کنید که دور کمر کمتری دارند و بصورت راسته هستند ، استفاده کنید . فراموش نکنید که هر چقدر این لباس ساده تر باشد و از تزیینات و جزییات کمتری برخوردار باشد برای شما مناسب تر است . از لباس های پفی یا همان پرنسسی و پر چین خودداری کنید، این لباس ها شماها را کوتاه تر جلوه میدهند و انتخاب مناسبی برای شما نیستند .

لباسی را متناسب با سایز خود بخرید

لباس عروس را متناسب با اندام خود بخرید

بسیاری از عروس خانمها در انتخاب لباس عروس خود دچار یک اشتباه مشترک میشوند . البته اگر در این مورد با ما مشورت کنند قطعا این نکته را به آنان گوشزد خواهیم کرد تا دچار چنین اشتباهی نشوند . اما این اشتباه چیست ؟ بسیار از عروس خانمها با توجه به اینکه ممکن است تا روز عروس لاغرتر شوند لباس را برخلاف سایز خود ، یک سایز کوچکتر سفارش میدهند و یا حتی سعی میکنند لباسی را انتخاب کنند که بسیار بسیار چسبان است و در اصطلاح برا آنان کوچک است و با خود میگویند تا عروسی زمان هست و فرصت دارم وزن و سایز خود را تغییر بدهم . این خیلی عالی است که تا آن روز شما بتوانید به وزن ایده آل و مورد نظر خود برسید ولی اگر نتوانید چه اتفاقی می افتد !!! میدانید سپری کردن یه زمان نسبتا طولانی در لباسی که در آن راحت نیستید میتواند چه مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد . بعلاوه اینکه در این مدت زمانی که به مراسم شما باقی است با توجه به میزان استرس و فشار زیادی که شما تحمل میکنید این احتمال که کمی چاق تر هم شوید هست . دیگر قطعا میتوانید تصور کنید که با لباسی که از حالت عادی برای شما کوچمتر است دچار چه مشکلاتی میشوید . این نکته را به خاطر بسپارید و آن ار در هنگام خرید عملی کنید . لباس را متناسب با سایز خود و به گونه ای انتخاب کنید که در آن احساس راحتی داشته باشید .

به عکسهای ژرنال ها اعتماد نکنید

یکی از مواردی که از عروس خانمها زیاد میشنویم این است ، لباس با عکسی که در ژرنال دیدم خیلی فرق میکرد . بله این یک نکته بسیار مهم است که باید به آن توجه کنید . ممکن است لباسی انتخاب کنید که در عکس زیبا باشد ولی بهتر است این را هم در نظر بگیرید که این عکسها در آتلیه گرفته شده و قطعا متخصصانی روی روتوش و زیبایی نمایش آن کار کرده اند . بنابراین به جای انتخاب لباس عروس از روی عکس به دیدم لباس واقعی بروید . تا از کیفیت پارچه و نوع و ظرافت دوخت آن مطمئن شوید . این لباس قرار است بهترین انتخاب شما باشد پس برای آن وقت بگذارید .

از قیمت لباس های عروس نگرانید

بسیاری از عروس خانمها نگران هزینه های بالای لباس های عروس هستند . آنها ترجیح میدهند تا این هزینه های گزاف را صرف موارد دیگر مثل انتخاب باغ تالار و یا انتخاب منوی غذای بهتر داشته باشند . آنها دوست دارند تا هزینه ها بطور درست و اصولی صرف شود . در عین حال نمیتوان از جدیت و مهم بودن لباس عروس هم غافل شد . لباس عروس مهم است ، در این شکی نیست . ولی این موضوع جای نگرانی ندارد . شما میتوانید از لباس های تن پوش دوم استفاده کنید . این لباس ها قیمت مناسب تری دارند و میتوانند در هزینه های شما مدیریت لازم را ایجاد نمایند . شک نکنید که لباس های تن پوش دوم و یا همان اجاره ای تفاوتی با لباس های دیگر ندارند و میتوانند به هزینه های شما کمک شایانی را داشته باشند .

پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب باغ تالار مناسب را نیز از دست ندهید

مدلی زیبا انتخاب کنید نه مدلی غیر نرمال و عجیب

زیباترین لباس عروس را انتخاب کنید

برخی از عروس خانمها فکر میکنند اگر لباسشان به قول خودشان خاص باشد میتوانند بیشتر جلب توجه کنند و خود را زیبا تر نشان دهند ، در حالی کخ ممکن است آنان تعریف واره خاص را به درستی درک نکرده باشند . انتخاب یک لباس ساده ، تور مناسب با لباس و تاجی که به لباس و تور سر شما بیاید و همچنین انتخاب یک آرایش مناسب قطعا شما را خاص کرد . اما انتخاب یک لباس عروس عجیب و غریب هر چند که ممکن است در ظاهر جذاب بیاید و یا حتی برای دوره ای از زمان مناسب به نظر بیاید ولی واقعیت این است که اینگونه نیست و برای شما میتواند مشکلات زیادی را فراهم سازد . به طور خلاصه میگویم ، لباسی را انتخاب کنید که بعدا از خرید آن احساس پشیمانی نکنید و به این فکر نکنید که کاش لباس مناسب تری انتخاب کرده بودید . قطعا این تنها باری است که شما عروسی خواهید گرفت و مهمانها و اطرافیان ، شما را در این لباس میبینند . پس انتخاب درستی داشته باشید

امتیاز
2 دیدگاه ها
  • ستاره بهرامی
    ارسال شده در 20:10h, 12 مارس پاسخ

    چقدر مقاله ی مفید و خوبی بود دست شما درد نکنه

     
  • کیانا
    ارسال شده در 20:12h, 12 مارس پاسخ

    Woow عالی بود به خصوص اونجا که در رابطه با اندامهای مختلف مدلهای مختلف رو مفصل توضیح داده

     

دیدگاه خود را بنویسید