عروسی به سبک روستیک

عروسی به سبک روستیک

برای آن دسته از زوج های جوانی که در فکر برگزاری مراسم به روش خاص و در عین حال باشکوه و دارای جذابیت های فراموش نشدنی هستند ، تالار دشت شقایق پیشنهاد ویژه ای دارد و آن هم برگزاری مراسم عروسی به روش روستیک . شاید شما هم مثل بسیار در مورد روش و تم عروسی روستیک چیزی ندانید پس با من همراه شوید تا شما را با این سبک از برگزاری مراسم عروسی آشنا کنم

روستیک یه هنر است

سبک روستیک در معماری داخلی و چیدمان دکوراسیون، به سبکی اطلاق می شود که از وسایل و لوازمی از جنس چوب جنگلی و درختان استفاده می شود. در این سبک طبیعی بودن دکوراسیون طراحی شده برای این مراسم حرف اول را می زند. برگزاری مراسم به روش روستیک چند سالی است که در کشور ما هم مورد توجه زوجین جوان قرار گرقته است ، هر چند برای اجرای این مراسم باید تمامی وجوه برگزاری عروسی را شامل شود ولی در جشن های اجراء شده در ایران، اغلب فقط در قسمتی از مراسم و دیزاین های عروسی به این سبک اختصاص داده میشود. به عنوان مثال فقط در قسمتی از سالن یا باغ میز و صندلی به همراه طاق های چوبی چیده می شود که به سلیقه ی عروس و داماد برمی گردد

سبک روستیک عروسی چیست ؟

در واقع سبک ازدواج روستیک برای آن دسته از زوجینی مناسب است که طرفدار طبیعت و زیبایی ها خاص و تکرار نشدنی آن هستند . این سبک و روش خاصی است که نسبت به سایرهای سبک های عروسی ، با طبیعت بیشترین هماهنگی را دارد و در دکوراسیون و دیزاین از اصول و جلوه های طبیعت گرایی بسیار استفاده شده است . سبک روستیک دارای شکوه و زیبایی بسیار زیادی است . در این سبک از هرگونه تجملات و دیزای های غیر واقعی دوری شده است و تمامی طراحی ها بر مبنای تمام دست نخوردگی و همان شکلی است که طبیعت در پیش چشم بیننده قرار میدهد ، است . و همین تفاوت باعث شده است که نسبت به سایر روش های برگزاری عروسی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار شود .

در این روش مراسم شما در فضای باز و وسیع برگزار میشود ، ضمن آنکه بازی با رنگ و نور در این سبک از برگزاری از مراسم عروسی مورد توجه بسیار زیادی قرار میگیرد که باعث جلوه دادن بیشتر همه چیز در مراسم شما خواهد شد . استفاده از گلها در جایگاه ویژه عروس و داماد ، نحوه دیزاین و گل آرایی های ، استفاده از تزییناتی برپایه چیدمان مخصوص میوه ها و میوه آرایی ، استفاده از چوب و کنف ها بصورت طبیعی و ریسه ها و فانوس های زیبا در ورودی باغ تالار و هر آنچه که به نوعی باعث شود حس طبیعت و طبیعی بودن را در مهمانها ایجاد کند از جمله روش هایی است در این سبک و تم عروس روستیک به آن توجه ویژه ای میشود .

محوطه سازی و باغ آرایی

در تم روستیک هر المان چگونه است ؟

هر کدام از المان ها و پیش نیاز های برگزاری مراسم عروسی به روش روستیک دارای ویژگی های خاص خود هستند و با روش های برگزاری عروس به سبک های دیگر متفاوت است در این روش انتخاب لباس عروس و داماد ، کیک عروسی ، کارت عروسی و حتی گیفت های مهمان ها نیز باید دارای ویژگی های خاص این سبک باشد. در باغ تالار دشت شقایق شما میتوانید در مورد تالار و نحوه دکوراسیون و دیزاین به ما اعتماد کنید و وقت خود را صرف بقیه نیازهای برگزاری مراسم کنید . من به شما توضیح خواهم داد که هر یک از این گزینه ها باید داری چه ویژگی هایی باشد .

لباس عروس و داماد :

لباس عروس و داماد به سمت روستیک

این نکته شاید زیاد مورد توجه نباشد ولی تور لباس عروس بخش مهم و اصلی لباس عروس را تشکیل میدهد و در این سبک باید حتما مورد استفاده قرار گیرد در تاج عروس نیز از گلهای طبیعی که ترکیبی از گلهای رنگی کوچک به همراه شاخه های ظریف آن است مورد استفاده قرار میگیرد و نکته جالب در لباس داماد این است که کت و شلوار انتخابی داماد میتواند در هر رنگی به غیر از رنگ سیاه انتخاب شود .

.

کیک عروسی :

از دیگر المانهای مهم هر عروسی کیک عروسی میباشد که همه زوجین در انتخاب نوع کیک ، طعم ، رنگ و تعداد طبقات آن حساسیت خاص خود را دارند ولی در کیکهایی که به سبک روستیک انتخاب میشود طرح جالب تر و جذاب تر است . این کیک های معمولا به شکل درخت ، کنده درخت و هر چیزی که نمادی از طبیعت رنگارنگ است ، انتخاب میشود .

کارت دعوت عروسی :

انتخاب یا بهتر است بگویم درست کردن کارت عروسی در این سبک از بخش های جذاب دیگر این سبک عروسی میباشد . در سبک روستیک لازم نیست که شما حتما از کارت های عروسی معمول استفاه کنید و برای انتخاب کارت مناسب خود وقت خود را در مغازه ها و مراکز تولید و چاپ کارت بگذارید و نهایتا کارت شما هرچقدر هم خاص و زیبا باشد باید این انتظار را داشته باشید که در آینده ای نه چندان دور آن را در دست بسیاری ببینید  . اما در این روش کافی است که خودتان دست به کار شوید و با کمی وقت ، ذوق و سلیقه کارت ازدواج خود را تهیه کنید و قطعا این هنر دست آنقدر جذاب خواهد بود که تا سالها آن را روی میز یا کمد و یا میز یادگاری های دوستان و بستگان خود ببینید . برای درست کردن کارت کافی است از هر چیز که در طبیعت موجود است الهام بگیرد ، از یک کوزه ، چوب ، کنف ، شمع ، تور ، گلدان های کوچک و … استفاده کنید و روی آنها زمان و مکان برگزاری مراسم خود را بنویسید و در اختیار مهمانها قرار دهید و شک نکنید لذت و حس دوستداشتنی را برای آنها به ارمغان خواهید آورد .

دسته گل عروس:

دسته گل عروس به سبک روستیک

انتخاب دسته گل عروس از جمله مواردی است که فکر و ذهن عروس خانم ها را خیلی به خود مشغول میکند ولی در این سبک شما آزاد هستید که از هر گل و رنگی که دوست دارید استفاده کنید . دسته گلی با رنگهای زیبا و استفاده از انواع مختلف گلها مثل گل ژیسوفیلا و یا گلهای وحشی به همراه برگهای سبز در آن میتواند جلوه و زیبایی دسته گل شما را چندین برابر کند . خیالتان راحت شما آزادید تا گلی با ترکیب رنگی استفاده کنید که دوست دارید .

گیفت مهمانها

در انتخاب گیفت عروسی به سبک روستیک هم شما آزاد هستید و مثل انتخاب کارت عروسی میتوانید از خلاقیت و هنر دست خود استفاده کنید . در این روش شما میتوانید از شیشه های رنگی ، گلدانهای مینیاتوری ، جعبه های چوبی استفاده کنید . میتوانید این شیشه ها و یا جعبه ها را با گل خشک و مروارید پر کنید و در تزیین آنها از کنف استفاده کیند . میتوانید به مهمانهای خود در کنار این دست سازه های جذاب خود عکسی دو نفره از خودتان را هدیه دهید ، نگران نباشید دست شما در انتخاب هدیه باز است حتی یک جاکلیدی تزیین شده نیز میتواند هدیه ای زیبا برای مهمانهای شما باشد کافی است کمی از خلاقیت خود استفاده کنیدو بیشتراز قبل به طبیعت و اطراف خود دقت کنید ، قطعا موارد زیبایی به چشم شمت خواهد خورد که از آنها الهام بگیرید.

رنگ ها :

مراسم رنگهایی مثل رنگهای صورتی پاستلی، بنفش کم رنگ، سورمه ای، شکلاتی و سبز زیتونی هستند . بعضی از عروس خانم ها یک عنصر فلزی مثل نقره ای یا رزگلد را به این رنگ ها اضافه می کنند. رنگ های انتخابی خود را می توانید در جاهای مختلف عروسی مثل رنگ رو میزی ها، دسته گل، لباس ساقدوش ها و … پیاده کنید. در مجموع در استایل روستیک، رنگ هایی که بهتر حس طبیعت را منتقل کنند، انتخاب می شوند. پس کافی است که به اطراف خود و طبیعت پیرامون خود خوب نگاه کنید و رنگی را انتخاب کنید که به شما حس آرامش میدهد .

پذیرایی جشن :

پذیرایی جشن به سبک روستیک

در این روش از برگزاری مراسم لازم است به این نکته توجه کنید که حتما مهمانهای شما از مراسم شما لذت ببرند . شما میتوانید برای جذاب تر شدن مراسم خود از میزهایی استفاده کنید که در آن از شیشه های عسل و شکلات استفاده شده باشد و همچنین از میزهایی استفاده کنید که برای سرو چای ، انواع دمنوش های طبیعی و نوشیدنی های دیگر مثل قهوه و نسکافه استفاده کنید و یا میتوانید در گوشه ای از باغ تالار خود از چیدمانی استفاده کنید که مناسب سفره خانه باشد که این مورد به جذابیت هر چه بیشتر مراسم شما و خاطره انگیز بودن این مراسم برای مهمانهای شما تاثیر بسزایی داشته باشد .هرچند ما به شما پیشنهاد میکنیم که در این مورد به تخصص باغ تالار شقایق اعتماد کنید و در آخر مراسم قطعا از این اعتماد خود شگفت زده خواهید شد .

تابلوی خوش آمدگویی

یکی دیگر از نکاتی که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد ولی در برگزاری مراسم به روش روستیک به آن دقت میشود یک تابلوی خوش آمدگویی است که باید در ورودی باغ تالار جلوه گر باشد . این یکی از کارهای جذابی است که میتواند در همان بدو ورود نوید یک مراسم متفاوت را به مهمانهای شما بدهد ، مراسمی که قطعا با سایر مراسم های عروسی که قبلا آن را تجربه کرده اند متفاوت است و در عین حال آداب خوش آمدگویی را به نحو تمام و کمال به انجام خواهید رسانید . البته ما در باغ تالار دشت شقایق به این موضوع فکر کرده ایم و برای مهمانهای شما بهترین نوع خوش آمدگویی را در نظر داریم به گونه ای که خاطره ای خوش را از همان شروع مراسم برای آنان رقم زده شود

تزئین صندلی ها

نکته دیگری که در تم روستیک به آن توجه میشود نحوه و چیدمان صندلی هاست البته این موضوع هم جزو تخصص های ما در تالار دشت شقایق است ولی لازم است در مورد آن بدانید که صندلی مخصوص زوجین برای سرو غذا باید با سایر صندلی ها تفاوت داشته باشند . این مکان نسبت به سایر صندلی ها و صندلی های مهمانها جلوه و نمای باشکوهتری دارد و نسبت به بقیه متمایز است . از تزیینات گل ، جام های شیشه ای ، شمع  ، آویزهای کنفی و یا سایر آویزهای شیشه ای برای زیباتر کردن این مکان میتوان استفاده کرد . 

طاق گل

انواع مختلفی از طاق های گل در مراسم های عروسی مورد استفاده قرا میگیرد که هر کدام سبک و جلوه خاص خود را دارد و با توجه به نوع تم و سبک انتخابی شما میتواند متفاوت باشد . یکی از این تم و سبکهای طاق گل ، طاق گل به روش روستیک می باشد. این طاق از الیاف طبیعی و دست ساز است. معمولا این سبک از طاق ها در کارگاه ساخته شده و بعد در محل مورد نظر نصب می شود. جنس این طاق ها معمولا چوب درخت فندق می باشد. از گیاهان رونده مناسب این سبک طاق گل می توان به گل نخود اشاره کرد. که با استفاده از انواع مختلف گلها و برگها و حتی کنف و شیشه های تزیین شده مورد استفاده قرار میگیرد . استفاده از طاق گل باعث زیبایی و جلوه بیشتر و همچنین دلنشین شدن مراسم شما خواهد شد . پس حتما در کنار موارد گفته شد به انتخاب یه طاق زیبا و تزیین مناسب با تم انتخابی خود نیز دقت کنید

فراموش نکنید :

 تمامی این موارد گفته شده را شما میتوانید با انتخاب یک باغ تالار مناسب و استفاده از خدمات ارائه شده توسط متخصصین و افرادی که تجربه برگزاری انواع مراسم های باشکوه و خاص را دارند و اعتماد به پیشنهادات آنها برای خود داشته باشید و نتیجه این اعتماد برگزاری مراسم خاص ، باشکوه و خاطره انگیز است که برای شما و حتی مهمانهای شما یادآوری و صحبت در مورد آن دلنشین باشد . باغ تالار دشت شقایق با در نظر گرفتن تمامی سلایق و انتخاب های موجود بهترین محیط را برای شما و مهمانهای شما را در نظر گرفته است و میتوانید این اطمینان را داشته باشید که بهترین مراسم را با زیباترین خاطرات برای خود به ارمغان بیاورید .