انتخاب باغ تالار مناسب

بهترین گزینه در غرب تهران باغ تالار دشت شقایق

انتخاب باغ تالار مناسب

مراسم عروسی از نظر خیلی‌ها مهم‌ترین مراسم و اتفاقی است که در زندگی آنها می‌افتد.
عروس و دامادها براساس همین اعتقاد همه تلاش خود را می‌کنند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن و هماهنگ با بودجه آنها برگزار شود.

مهم‌ترین قسمت این مراسم انتخاب باغ تالار مناسب برای برگزاری آن است. در قدیم این امر ساده‌تر بود و البته خانه‌ها خیلی بزرگ‌تر بودند و مراسم در خانه ها برپا می شد. ولی این روزها کمتر کسی حاضر است این کار را بکند و حتی اگر خانه بزرگی هم داشته باشد، دردسر این کار را به جان نمی خرد.

سپردن برگزاری مراسم عروسی به خدمات مجالس یا تشریفات مجالس عروسی یعنی اینکه مسئولیت بسیاری از کارها از عهده شما خارج و به گردن آنها می‌افتد. البته انتخاب باغ تالار مناسب و سالن عروسی  خود موضوع جداگانه است که توجه به آن شما را در انتخاب یک مکان مناسب برای برگزاری مراسم کمک خواهد کرد .برای دریافت اطلاعات کاملتر می توانید به مقاله راهنمای انتخاب تالار مناسب هم سری بزنید.

چه نکاتی را در انتخاب باغ تالار باید مورد توجه قرار داد ؟

باغ تالار دشت شقایق

هر چقدر که برگزاری مراسم عروسی شما در باغ تالار میتواند زیبا و خاطره انگیز باشد ، در عین حال نکاتی وجود دارد که دقت در آنها میتواند این شب را برای شما خاطره انگیز تر کند .  پس حتما در انتخاب باغ تالار خود به این نکات کلیدی توجه کنید :

به فصل برگزاری مراسم دقت کنید

با تمام نکات مثبتی که در مورد تالار ها وجود دارد این مورد که برگزاری مراسم در فضای باغ زیبا تر و خاطره انگیزتر خواهد بود موردی غیر قابل انکار است . پس بهتر است در زمان اجاره باغ تالار به فصل توجه داشته باشید. انتخاب باغ عروسی برای فصل‌های بهار و تابستان لذت بخش‌تر خواهد بود.نکته قابل توجه اینکه باغ تالار دشت شقایق از جمله باغ تالارهای انگشت شماری می باشد که در فصل زمستان زیبایش چندین برابر است.اگر قصد ازدواج در این فصل خاص را دارید حتما سری به این باغ تالار زیبا بزنید.

اگر قرار است در یک باغ مراسم خود را برگزار کنید به وضعیت هوا نیز توجه داشته باشید، باریدن باران و وزیدن باد می‌تواند مراسم را به کل به هم بزند.

آدرس را با کروکی دقیق برای مهمانها ارسال کنید

باغ‌ها معمولاً در خارج شهر هستند و سالن‌ها در داخل شهر. طی کردن مسافت طولانی برای رسیدن به محل برای مهمانان گاهی سخت است. خارج شهر ترافیک ندارد، ولی پیدا کردن مکان برای مهمانان گاهی با سردرگمی همراه است که با دادن کروکی به آنها این مشکل رفع می‌شود. ولی مشکل تالارهای داخل شهر نیز ترافیک خیابان‌ها است که در انتخاب تالار باید مد نظر قرار بگیرد.

تامین برق و فضای مناسب برای گروه موسیقی

تأمین برق مورد نیاز مکان شما بسیار مهم است. اگر خودتان باغی را برای این کار در نظر گرفته‌اید، مطمئن باشید که این مکان قادر به تأمین برق چراغانی‌ها و گروه موسیقی خواهد بود. اجاره موتور برق فکر خوبی است. به هرحال همیشه باید به اتفاق های غیر قابل پیش بینی و قطعی ناگهانی برق نیز توجه کنید پس حتما از وجود موتور برق در باغ تالار خود اطمینان حاصل کنید .

باغ تالار دشت شقایق

دکوراسیون و دیزاین باغ تالار باید جذاب و زیبا باشد

اولین نکته ای که در ابتدا باید به آن توجه داشت، دیزاین و دکوراسیون باغ تالار است. چیزی که باغ تالار را برای انجام مراسم عروسی خاص می کند، طرح های خلاقانه و طبق مد روز در دیزاین محوطه باغ و حیاط، وجود نیمکت ها و آلاچیق های زیبا برای نشستن مهمانانی که می خواهند اندکی از فضای اصلی مراسم فاصله داشته باشند و همچنین دکوراسیون و آراستگی گل ها، گیاهان و درخت هایی است که در محوطه باغ وجود دارد. هرچه طرح ها زیباتر و خلاقانه تر باشد و محل نشستن مهمانان مناسب تر باشد، میزان رضایت شما و مهمانانتان بالاتر می رود و عکس ها و فیلم های زیباتری نیز خواهید داشت.

نورپردازی باغ تالار از اهمیت بالایی برخوردار است

بعد از دیزاین و دکوراسیون باغ، نکته مهم بعدی برای برگزاری مراسم در باغ تالار، نورپردازی محوطه حیاط و باغ است. از آنجا که قسمت اصلی مراسم عروسی و شور و هیجان آن، بعد از شام و در شب اتفاق می افتد، نورپردازی مناسب باغ از اهمیت بالایی برخوردار است. حتماً توجه داشته باشید که در تمام قسمت هایی که جایگاه مهمانان در آن واقع شده، نورپردازی مناسب وجود داشته باشد و قسمتی از صندلی ها در تاریکی و نور کم قرار داده نشود. لابلای درخت ها و گل ها حتماً از نورپردازی مناسب استفاده شده باشد تا جلوه باغ تالار به زیبایی هر چه تمام تر نشان داده شود. بهتر است در هنگام انتخاب باغ تالار، برای اطمینان از نورپردازی مناسب آن حتماً در شب بازدیدی از محوطه باغ تالار موردنظرتان داشته باشید و به تمام نکات نورپردازی به دقت توجه کنید.

به ظرفیت باغ تالار توجه کنید

توجه به ظرفیت باغ تالار مطمئناً یکی از مهمترین نکاتی است که برای برگزاری مراسم در باغ تالار باید به آن توجه داشت. ظرفیت باغ و تعداد صندلی هایی که در آن جای می گیرد با احتساب محوطه باز برای رقص مهمانان و جایگاه عروس و داماد باید به گونه ای باشد که با تعداد مهمانان شما متناسب باشد. در باغ تالار برخلاف سالن پذیرایی اگر محوطه باغ بزرگتر از تعداد مهمانان باشد مشکلی پیش نمی آید و چندان خالی بودن باغ جلب نظر نمی کند اما حتماً توجه داشته باشید که ظرفیت آن کمتر از تعداد مهمانانتان نباشد.

سالن سرو غذا نکته ای مهم است

یکی از مهمترین نکاتی که برای برگزاری مراسم در باغ تالار باید به آن توجه داشته باشید، نوع سرو غذا و سالن غذاخوری باغ تالار است. از آنجایی که باغ تالار داری فضایی باز است، نحوه سرو غذا باید به گونه ای باشد که غذا هنگام سرو سرد نباشد. به این منظور یا از وجود سالن غذاخوری سرپوشیده در محوطه باغ تالار مطمئن شوید یا اینکه در مورد سرو غذا از مدیر تالار پرسش کنید. اگر تمایل داشته باشید که غذا در فضای باز سرو شود حتماً مطمئن شوید که غذاها در ظرف هایی که دارای وارمر هستند سرو می شوند. اگر ترجیح می دهید در سالن غذاخوری از مهمانان خود پذیرایی کنید حتماً به ظرفیت سالن و داشتن فضای مناسب و کافی برای مهمانان، سیستم گرمایشی و سرمایشی آن، کیفیت میز و صندلی ها، دکوراسیون و دیزاین سالن غذاخوری و روی میزها توجه کنید.

سالن غذای مناسب یک تالار

وضعیت اتاق پرو و سرویس بهداشتی چطور است

دسترسی به اتاق پرو و همچنین امنیت آن بسیار مهم است،توجه کنید که یک نفر از کارکنان تالار در اتاق پرو برای جلوگیری از گم شدن وسایلتان باشد.همچنین فاصله ی سرویس بهداشتی از مهمان ها نیز مهم است،نه آنقدر از محل اصلی دور باشد که دسترسی به آن سخت باشد و نه آنقدر نزدیک که بوی بد مهمان هایتان را اذیت کند.

اهمیت پارکینگ را دست کم نگیرید

از آنجا که باغ تالارها اکثرا در خارج از شهر قرار دارند، وجود یک پارکینگ مطمئن با گنجایش کافی به اندازه تعداد ماشین های مهمانان همراه با چندین نگهبان، اهمیت زیادی پیدا می کند. پارکینگ مناسب که مهمانها با خیال راحت ماشین های خود را در آنجا پارک کرده هرچند که ممکن است در نگاه اول اهمیت چندانی نداشته باشد ولی در واقع نشانگر توجه و دقت و احترام شما به مهمانهای خود می باشد پس در هنگام انتخاب باغ تالار حتماً وجود پارکینگ مناسب را در نظر داشته باشید.

فراموش نکنید

 شب جشن عروسی شما یکی از مهم ترین شب های زندگی شماست، بعد از چند ماه دوندگی و استرس برای هماهنگی های عروسی‌تان بالاخره جشنتان برگزار شده و همه ی خانواده و دوستان و آشنایانتان کنارتان هستند تا در شب بزرگتان همراهتان باشند. شب جشن عروسی نتیجه ی همه ی تلاش های شماست و مهم است که در آن شب سلیقه و ذوق و شوقی که برای جشنتان دارید را به خوبی به نمایش بگذارید. تالار عروسی زمینه ی برگزاری جشن شماست پس باید دقت کنید که راحتی مهمان های جشنتان را در نظر بگیرید و تالاری انتخاب کنید که زیبا و چشم نواز باشد.

بهترین فصل برگزاری مراسم عروسی
امتیاز
بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید