جشن های بین المللی

جشن های بین المللی

جشن های بین المللی

با کمی گشت و گذار در میان فرهنگ های مختلف و سیر و سیاحت در جوامع دنیا میتوانید با جشن های بین المللی و مناسبت های بسیار زیادی آشنا شوید . جشن هایی که برخی از آنها نیز در ایران وارد زندگی ایرانی ها شده و برخی از آنها را ما نیز به همراه مردم کل دنیا جشن میگیریم . برخی از این جشن ها را شاید شنیده باشید و برخی دیگر را نه ! در این بخش ما سعی کردیم معروفترین جشن ها ی بین المللی را به شما معرفی کنیم و در عین حال برخی از عجیب ترین و محبوبت ترین این جشن ها را نیز با هم بررسی کنیم . پس با ما در باغ تالار دشت شقایق همراه باشید تا کمی در گستره بزرگ گیتی قدم بزنیم .

جشن کریسمس

جشن کریسمس

کریسمس از بزرگترین جشن های بین المللی است که در سراسر دنیا برگزار میشود و همه ساله میلیون ها نفر از مردم به مناسبت این جشن خیابان ها و درختان کاج را تزیین میکنند . این جشن در اصل مربوط به پیروان دین مسیحیت است که به مناسبت تولد حضرت عیسی مسیح (ع) برگزار میشود . همه ساله در کشورهایی که دین رسمی آنها مسیحیت است کریسمس به صورتی بسیار گسترده برپا می‌شود و همه در آن به میمنت به دنیا آمدن حضرت مسیح جشن می‌گیرند و پایکوبی می‌کنند. البته این جشن در کشور ما بعلت حضور مسحیان نیز برگزار میشود و حتی بسیاری از آنها برگزاری این جشن و گردهمایی آن را در محیطی مثل باغ تالار برگزار میکنند . این جشن در واقع 12 روز طول میکشد و مردم سعی بر آن دارند که حضور گسترده ای را در آن داشته باشند . برای این جشن از غذاهای مخصوص استفاده کرده و خانه های خود را تزیین میکنند . و در میانه این جشن جشن سال نو میلادی نیز هست که به همین علت تقارن و نزدیکی بسیاری جشن کریسمس را به اشتباه همان جشن سال نو میلادی میدانند

کریسمس ایو

همیشه تا نام کریسمس به میان می‌آید نام Christmas Eve هم به گوش می‌رسد. کریسمس ایو به شب قبل از فرارسیدن کریسمس یعنی شب 24اُم ماه دسامبر گفته می‌شود. کریسمس ایو یا شب کریسمس با غروب کردن خورشید و به صدا در آمدن ناقوس آغاز می‌شود.
جالب است بدانید مراسمی که در کریسمس ایو انجام می‌شود، کمی در بین پیروان کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها متفاوت است اما اغلب این اعمال بین کاتولیک‌ها و آنگلیکان‌ها مشترک می‌باشد. مهمترین رسمی که در کریسمس ایو وجود دارد تهیه‌ی شام مخصوص و گردهم جمع شدن اعضای خانواده است؛ به این منظور غذاهایی بسیار رنگین طبخ می‌کنند که بوقلمون مهمترین قسمت آن محسوب می‌شود و باید حتما بوقلمون به صورت کامل (درسته) پخته شود. پس از آماده شدن میز غذای کریسمس ایو همه‌ی اعضای خانواده گردهم جمع شده و بعد از شکرگذاری به خوردن غذا می‌پردازند.

روز شکرگزاری

روز شکرگزاری یک تعطیلی رسمی در ایالات متحده است که در ماه نوامبر جشن گرفته می‌شود. اگر کمی به تاریخچه برگزاری این مراسم برگردیم خواهید دید که این جشن به احترام اولین جشن‌های شکرگزاری در آمریکا، در سال ۱۶۱۹ در ویرجینیا، و در سال ۱۶۲۱، که استعمارگران در پليموت‌، ماساچوست، که بعدا به زائران مشهور شدند، با سرخپوستان‌ وامپانواگ‌، یعنی بومیان آنجا، یک وعده غذا خوردند، برگزار می‌شود.

جشنی که بعدها برگزار شد سه روز ادامه داشت و به احترام کمکی که بومیان آمریکا به زائران کردند تا غلات کشت کنند و از اولین زمستان سخت آنجا جان سالم به در ببرند، برگزار شد. بعدها، رؤسای جمهور آمریکا، از جمله جرج واشنگتن، جان آدامز و جیمز مدیسون در طول ریاست جمهوری خود خواستار تعیین روزهایی برای شکرگزاری شدند. اما این روز یک جشن ملی نبود تا سال ۱۸۶۳ که در جریان جنگ داخلی آمریکا رئیس جمهور، آبراهام لینکلن، اعلام کرد روز ملی شکرگزاری هر سال در ماه نوامبر برگزار خواهد شد و تمام کشور این روز را جشن خواهند گرفت که در نهایت هم یکی از جشن های بین المللی دنیا محسوب شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله جشنهای ایرانی را نیز دنبال کنید

ولنتاین دی

ولنتاین

یکی دیگر ازجشن های بین المللی ولنتاین است.هر ساله در روز 14 فوریه ، در بین عاشقان کشورهای غربی جشنی گرفته می شود که عشق خود را با ارسال هدایا و یا گل سرخ به معشوق خود ابراز می کنند. نام این روز ولنتاین است .که برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می باشد. تاریخچه دقیقی از این روز در دست نیست، آنچه ذکر می شود با افسانه در آمیخته است.

داستان این روز به کشیش جوان رومی به نام ولنتاین بر می گردد که علی رغم اینکه کلادیوس ازدواج را بر سربازانش ممنوع کرده بود، تا با تمرکز کامل در جنگها حاضر شوند، ولنتاین به طور کاملا مخفیانه برای آنها مراسم عقد می گرفت. کشیش ولنتاین به خاطر این اقدامش در 14 فوریه سال 270 میلادی به دار آویخته شد . و پس از آن هر ساله این روز جشن گرفته می شود.

این جشن یکی از جشن های محبوب در میان جوانان ایرانی محسوب میشود و هر سال در این ایام خیابان ها پر میشود از جعبه های کادویی و شکلات و عروسکهای مخصوص این روز . البته برخی فراتر رفته و برای جشن گرفتن این روز و ابراز علاقه به معشوق خود به برگزاری جشن های باشکوه اقدام میکنند که این جشن ها را در مکانی مثل باغ تالار برگزار میکنند . باغ تالار دشت شقایق نیز با داشتن امکانات و فضای مناسب یه یکی از مناسب ترین باغ تالارها برای برگزاری این مراسم شده است .

جشن های عجیب و غریب دنیا

البته توضیح دادن در مورد هر یک از این جشن های بین المللی با توجه به گستردگی جهانی آن بسیار زمانبر است برای همین ما سعی کردیم تنها به چند نمونه اصلی آن اشاره کنیم و از اینجا به بعد در مورد هر کدام توضیح مختصری را خواهیم داد . با ما در باغ تالار دشت شقایق همراه باشید تا شما را با جشن های شگفت انگیز دنیا آشنا کنیم

جشن فانوس‌های شکوفه‌ی گیلاس ژاپن

جشن فانوس‌های شکوفه‌ی گیلاس ژاپن

یکی از زیباترین مناظر طبیعی که در ژاپن می توانید مشاهده شکوفه های گیلاسی است . تماشای شکوفه ها از جمله رویدادی بزرگی است که حتی سرویس های خبری ملی این کشور بطور گسترده در به آن میپردازند و با شروع آن مردم ژاپن به جشن و پایکوبی میپردازند . مناظری که این باغهای پر از شکوفه به دیدگان مهمانها هدیه میکند از جمله زیباترین و باشکوه ترین مناظر طبیعی در کل دنیا می باشد .

جشن پنیر کوپر هیل چرخان درانگلستان

جشن پنیر کوپر هیل چرخان درانگلستان

یکی دیگر از جشن های بین المللی جشن پنیر کوپر هیل چرخان درانگلستان است. در تعطیلات بهاری در شهر Gloucester ، انگلستان مردم کمی دیوانه می شوند . شاید این جمله من برای شما کمی عجیب باشد ولی این عین واقعیت است که در این فستیوال، شرکت کننده ها، یک چرخ از پنیر گوسفند را که ۹ پوند وزن دارد، در یک تپه ی ۲۹۵ فوتی دنبال می کنند. گفته می شود سرعت این چرخ در جاهایی به ۷۰ مایل در ساعت هم می رسد. هنوز معمای برگزاری پشت این فستیوال مشخص نیست. جالب است بدانید هر ساله در این فستیوال، دست و پاهای زیادی برای رسیدن به چرخ شکسته می شود! به همین دلیل است که میگویم مردم کمی دیوانه میشوند .

جشن فانوس Yi Peng تایلند

تایلند بعد از چین مهد برگزاری جشنواره های مختلف می باشد. یکی از این جشن ها فستیوال فانوس  Yi Peng است که در ناحیه تایلند شمالی برگزار می گردد. در طی این جشنواره راهبان دعاهایی را زیر لب می خوانند و نمایش هایی را اجرا می نمایند که بسیار محسور کننده است. رویدادهای حاشیه این جشنواره عبارتند از: راهپیمایی های پر شور مزین به نور، نمایش های موزیکال، ملکه های زیبایی، رقص های سنتی، مسابقات ساخت فانوس، آتش بازی، و انواع و اقسام غذاها که در طی این مراسم طبخ می شود و به فروش می رسد.

جشن موسیقی جاز

در سرتاسر دنیا جشن های بین المللی موسیقی زیادی برگزار می شود با این حال بدون شک یکی از شناخته شده ترین آن ها جشنواره موسیقی جاز نیواورلئان است. این جشنواره هر ساله در فصل بهار و امسال بین روزهای ۲۷ آپریل تا ۶ می خواهد بود و در آن هنرمندان مشهوری هنرنمایی خواهند کرد، جشنواره موسیقی جاز مطمئنا یکی از بهترین جشنواره های دنیا است.

شما همچنین می توانید مقاله عروسی به سبک روستیک را در این سایت دنبال کنید

فستیوال فراری دادن زمستان در مجارستان

در جنوب کشور مجارستان شهری به نام موهاچ وجود دارد که در پایان ماه فوریه در آن فستیوالی با نام فراری دادن زمستان برگزار می شود و مردم این شهر برای رها شدن از سرمای زمستان جشنی برپا می کنند. در طی اجرای این نمایش مردم لباس های سنتی و ترسناک بر تن می کنند و روانه راهپیمایی هایی در طول خیابان می شود و به بهار خوش آمد می گویند.

جشن هولی در هند

جشن هولی در هند

این جشن یکی از گسترده ترین جشن های بین المللی دنیا است و همچنین میزان زیادی نیز کثیفی به همراه دارد. در مدتی که این جشن برپا است مردم در سرتاسر هند بر روی یکدیگر رنگ می پاشند و کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که تمیز مانده باشد. البته این رنگ ها به صورت پودری هستند و به راحتی پاک می شوند و بعضا حتی خوراکی و یا کاملا بی ضرر  هستند.

چین چیلا در استرالیا

این فستیوال به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های غذایی شناخته می شود که در آن مردم نه تنها به سمت یک دیگر هندوانه پرتاب می کنند بلکه کارهای خاص دیگری نیز انجام می دهند، برای مثال در این جشن عده ای به اسکی روی هندوانه مشغول می شوند. این فستیوال هر ساله در اواخر ماه فوریه برگزار می شود.

جشن فستیوال روشنایی زمستانی ژاپن

یکی دیگر از جشن های بین المللی جشنواره نور زمستانی ژاپن است، یکی از بهترین و زیباترین چراغانی های زمستانی کشور ژاپن به شمار می آید. پارک گیاه شناسی تفریحی نابانا نا ساتو که در شهر کوانا واقع شده، باغ های به دقت تزئین شده و گلخانه های عظیم چشمگیری را به نمایش می گذارد. این پارک در فصل بهار با طیف وسیعی از گل های مختلف، شکوفه ها و درختان آلبالو، از جمله ردیف ردیف گل های لاله، بنفشه های رنگارنگ و عطری و بابونه به طور رنگارنگی مزین می شود. جشنواره نور زمستانی ژاپن از ۲۳ مهر ۱۳۹۷ الی ۱۱ فروردین در کووانا برگزار می شود.

بزرگ داشت میمون ها در تایلند

یکی از عجیب ترین جشن های بین المللی دنیا در تایلند برگزار می شود. در این جشنواره مردم میوه های مختلف و همچنین نوشیدنی های زیادی را برای میمون ها آماده می کنند و آن ها نیز با این میوه ها بازی می کنند و تنها باعث به وجود آمدن یک محیط بسیار کثیف می شوند.

جشن بین‌المللی دیدار در آسمان مونته پیانا در ایتالیا

یکی از ترستاک ترین فستیوال های جهان که واقعا باید شجاع باشید تا به سمت آن بروید فستیوال بین المللی دیدار در آسمان مونته پیانا در ایتالیا است. در طی این جشن شرکت کنندگان باید ساعات زیادی را در سراسر کوه های آلپ ایتالیا به صورت معلق حرکت کنند. هدف از اجرای چنین نمایشی ادای احترام به سربازان کشته شده در طول جنگ جهانی اول می باشد.

جنگ پرتقال در ایتالیا

یکی دیگر از جشن های بین المللی غذایی  در یکی از شهرهای شمالی ایتالیا برگزار می شود. در این جشن مردم با پرتقال ها به یکدیگر حمله می کنند در این فستیوال مردم به دو گروه تقسیم می شوند و با پرتقال با یکدیگر به مبارزه می پردازند. این مسابقه به عنوان بزرگترین جنگ خوراکی در ایتالیا شناخته می شود. در انتهای آن تنها هزاران تن پرتقال از بین رفته سطح شهر را می پوشاند. این جشن را یکی از کثیف ترین فستیوال ها در اروپا می دانند.

جنگ گوجه فرنگی در اسپانیا

شاید بتوان این جشنواره را یکی از معروف ترین فستیوال های دنیا نامید، چرا که افراد زیادی در آن شرکت می کنند و همچنین یکی از کثیف ترین فستیوال های دنیا به شمار می رود. به گزارش پارس ناز این جشن که به خاطر برداشت اول گوجه فرنگی در کشور برگزار می شود و در این جشنواره مردم با گوجه فرنگی به یکدیگر حمله می کنند و در این میان تمام شهر والنسیا قرمز می شود. جمع کردن پسماندهای این جشنواره یکی از سخت ترین کارهایی است که شهرداری باید انجام دهد.

اگردر حال انتخاب باغ تالار هستید مقاله انتخاب باغ تالار مناسب را ازدست ندهید.

جشن برف ساپورو در ژاپن

از دیگر جشن هایی که در کشور ژاپن برگزار می شود فستیوال برف ساپورو است که در آن میلیون ها نفر برای تحسین مجسمه های یخی ساخته شده جمع می شوند. این فستیوال هر ساله در دوم فوریه برگزار می گردد و در کنار آن استوبرد سواری و مسابقات دیگری هم اجرا می گردد. ارتفاع هر کدام از مجسمه هایی که در این جشنواره مشاهده می کنید به ۱۵ متر می رسد و برف هم از مکان های مختلفی نظیر شهر ساپورو به این پارک آورده می شود.

جشنواره بشقاب پرنده

جشن های 4 ژوئیه در شهر رازول نیومکزیکو که به جشنواره بشقاب پرنده معروف است. ساکنان شهر رازول اعتقاد دارند 50 سال پیش این شهر محل فرود بشقاب پرنده ها بوده! به همین علت در این روز مردمان لباسهای شبیه به ادم فضایی فیلم های هالیوودی میپوشند و به نوعی آن را به فستیوالی برای آدم فضایی بودن تبدیل میکنند !

جشنواره بین‌المللی بالن آلبوکورکو در آمریکا

در این فستیوال بین المللی که به مدت ۹ روز در آمریکا برگزار می گردد، بیش از ۵۰۰ بالن هم به آسمان فرستاده می شود. اینکه صبح خودت رو برسونی به محوطه فستیوال و تا غروب و خسته شدن آسمون از میزبانی این همه بالون، یک دل سیر رنگ و شادی رو نگاه کنید، می تواند بهترین تجربه برای هر بازدید کننده ای باشد

فستیوال روز مرگ در مکزیک

در اول و دوم ماه نوامبر در مکزیک جشنواره ای با نام روز مرگ برگزار می شود که در طی آن افراد با عزیزانشان تجدید دیدار می کنند. در بیشتر روستاهای سرخپوستی این کشور محراب هایی ساخته می شود که بر روی آن توسط ماریاچی ها رقص و پایکوبی برگذار می شود. البته این شادی برای مرده ها، ریشه در اعتقاد اونها داره و یه جورایی احترام گذاشتن به حساب میاد! زمان برگزاری این فستیوال هم بین تاریخ های ۲۲ اکتبر تا ۲ نوامبر بمی باشد و مردگان به دیدار بستگانشون می آیند. عده ای این جشنواره را ترسناک می دانند اما اینطور نیست چرا که ادای احترامی به مردگان می باشد.

جشنواره ریودوژانیرو

جشنواره ریودوژانیرو

این جشنواره یکی از بزرگترین جشن های بین المللی جهان در ریودوژانیرو, برزیل محسوب می شود.با شرکت دراین جشنواره متوجه می شوید که چرا افراد محلی مشتاق و علاقه مند, نام بزرگترین نمایش روی زمین را به این مراسم داده اند. مردم هر بهار در خیابان های ریو با لباس های رنگی و زیبا به خیابان های ریو آمده و به شادی و پایکوبی می پردازند

جشن فوجی شیبازاکورا ژاپن

در پارک هیتسوجیاما در ژاپن فستیوالی به عنوان شیبازاکورا برگزار می شود که در طی آن فرشی از گل های زیبا و خوشبو که حدود ۴۰۰ هزار گل در آن وجود دارد در پارک پهن می شود. این جشنواره در فصل بهار و در بین ماه های آوریل تا می نیز برگزار می گردد.

جشنواره پرش از روی نوزادان

جشنواره سنتی و کاتولیک کورپس کریستی که هر ساله در ماه ژوئن در پرو برگزار میشود. آنها طبق این سنت اعتقاد دارند پرش بر روی نوزادان موجب سلب گناهان و بیماری و دور شدن شیطان از جسم آنها می شود! وقتی در مورد این جشن و اعتقادات عجیب آن خواندم مثل شما تعجب کردم !! قطعا مادران این منطقه جرات زیادی دارند !!!

جشن فیل جیپور هند

به طور سالیانه جشنواره ای در شهر صورتی رنگ جیپور برگزار می شود که در آن فیل ها را رنگ آمیزی می کنند و مطابق با آموزش هایی که به آن ها داده اند به اجرای نقش می پردازند. جالب است بدانید که فیل بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی و فرهنگ ساکنین جیپور است.

این فستیوال معمولا همزمان با جشن رنگ ها یا فستیوال هولی هند برگزار می شود و ترکیب این دو جشن با یکدیگر فضایی رنگارنگ و زیبا ایجاد می کند. جشنواره فیل ها به طور کلی در ساعت ۴ بعدازظهر شروع می شود و تا ۸ شب ادامه پیدا می کند.

فستیوال باتلاق در کره جنوبی

هیچ چیز از باتلاق کثیف تر نیست و حال فرض کنید که یک جشنواره برای شنا در باتلاق وجود داشته باشد. در کره جنوبی هر ساله دو میلیون نفر برای شرکت در جشنواره باتلاق وارد این کشور می شوند. در این فستیوال مردم در باتلاق های مختلف و در گل و لای شنا می کنند و در یکی از کثیف ترین جشن های دنیا شرکت می کنند

جنگ بالشی در دنیا

این فستیوال یکی از بزرگترین جشنواره های است که در دنیا برگزار می شود در آن مردم در خیابان ها شروع به دعوا با بالش با یکدیگر می کنند. در این همایش مفرح جمعیت علاقمند در نقاط تعیین شده گرد هم می‌آیند و با بالش‌هایی که معمولا با پر قو پر شده است به کتک زدن یکدیگر می‌پردازند! برای شرکت در این همایش‌ها محدودیت سنی وجود ندارد و کودکان و بزرگسالان همگی می‌توانند در این مبارزه شرکت کنند. هرچند وسیله‌ای که برای مبارزه استفاده می‌شود خطرناک نیست اما در اطراف محل برگزاری اکیپ‌های اورژانس و پزشکی هم به فعالیت می‌پردازند.  این فستیوال در بسیاری از کشورها به مانند هلند، انگلستان، استرالیا و … برگزار می شود.

اگر به دنبال مکانی برای برگزاری جشن خود هستید پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین باغ تالارهای چیتگر را دنبال کنید.

برگزاری جشن ها در باغ تالار دشت شقایق

جشن های بین المللی عجیبی و زیبایی که در مورد آنها با هم صحبت کردیم برگرفته از فرهنگ های کشورهای مختلف و اعتقادات بومی آنها دارد که دانستن تاریخچه هر کدام از این جشن ها میتواند به تنهای جالب و مورد توجه باشد . هر چند بسیاری از این جشن ها را در فضایی مثل باغ تالار نمیتوان برگزار کرد ولی بسیاری از آنها که به نوعی بهانه ای برای جمع شدن و با هم بودن است را میتوان در یک محیط زیبا و باشکوه مثل باغ تالار دشت شقایق برگزار کرد و از بودن در کنار یکدیگر لذت برد . ما سعی کردیم تا شما را با بخشی از فرهنگ مردم دنیا آشنا کنیم . کادر متخصص دشت شقایق با داشتن سابقه ای بیش از 4 دهه و داشتن فضای بزرگ و مجهز آماده است تا گردهمایی ها و جشن های شما را به باشکوه ترین شکل ممکن برای شما برگزار کند

امتیاز
بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید